El Volkswagen Golf és un d'aquests models que ja formen part de la història de l'automobilisme europeu. Ojo, no precisament perquè el compacte alemany hagi desaparegut doni-les carreteres del vell continent, sinó més aviat pel pes que ha tingut al mercat Europa en les últimes dècades.
Les dades en aquest sentit són brutals a favor del Golf: des de 1983, el Volkswagen Golf ha aconseguit acabar sent el model més venut al continent en ni més ni menys que 32 ocasions, relegat del tron en tan sols cinc ocasions al llarg de la seva reeixida cursa a Europa.
És més, el Golf porta sent el cotxe més venut a les carreteres europees de forma ininterrompuda des de 2008, és a dir, 13 anys seguits com el top vendes continental. Un èxit bestial que, ull, pot ser que aquest any acabi.
I és que, si bé és cert que aquest tipus de dades són més que positius per a Volkswagen, a la marca alemanya són conscients que el seu Golf ha anat perdent pes en els últims anys a Europa.
La caiguda del Volkswagen Golf a Europa que posa el seu tron en perill
El 2015 el compacte alemany va aconseguir ni més ni menys que gairebé 650.000 matriculacions a tot Europa, una xifra que es queda molt lluny dels menys de 200.000 que portava fins i tot poc abans d'acabar l'any 2021. Una caiguda bestial de vendes en la qual la crisi de subministraments i la falta de semiconductors han tingut molt a veure.
A Espanya les xifres no són precisament gaire més encoratjadores. El model de Volkswagen ha acabat el mes de desembre en una més que discreta posició número 53, per darrere de models de la seva marca com el Polo, el T-Cros o el T-Roc. Així, en la general d'aquest tot just acabat 2021 a Espanya, el Golf ha acabat en la posició 43, molt lluny del top ten.
Un top ten en el que sí que apareix el Dàcia Sandero, el model que està triomfant al nostre país (ha acabat com el tercer més venut) i que amenaça seriosament el regnat del Golf a Europa, sent fins al desembre el segon model més reeixit al vell continent.
Si bé és cert que les bones xifres de models com el Renault Clio, el Peugeot 2008 i el Peugeot 208 també els converteixen en seriosos candidats per donar el sorpasso a nivell europeu, tot apunta que és el model de Dàcia el que sigui qui donant la campanada.
Si és així, el canvi al mercat europeu serà més que notable tenint en compte que el model més venut passaria de ser un model semi prèmium com és el Volkswagen Golf a un model amb etiqueta low cost com és el Dàcia Sandero.
La preocupació a la marca alemanya no és menor. Això sí, per sort per a Volkswagen, moltes de les vendes que ha perdut el seu Golf han anat a parar a models de la firma com el T-Cros o el T-Roc, per la qual cosa el drama en aquest cas seria menor.