No és que sigui precisament cap secret que tots i cadascun dels models de Mercedes se situen diversos esglaons per sobre respecte a la mitjana referent al seu preu. De fet, dins de les marques prèmium que triomfen al nostre país, és a dir, Mercedes, BMW, Audi, Volvo i Lexus, entre d'altres, els models de la marca alemanya passen per ser en la immensa majoria dels casos els més cars.

Aquesta política de preu no respon a cap altra cosa que una estratègia comercial per part de la marca alemanya per situar als seus models fins i tot un esglaó per sobre quant a estatus respecte als seus rivals directes, encara que això no significa que models com els de BMW, Audi i companyia no es puguin comparar quant a qualitat als Mercedes.

 

Tanmateix, no és precisament un model d'una d'aquestes cinc marques el que pot presumir de ser una alternativa molt interessant al que és l'elèctric més barat dins de la gamma de la marca alemanya, l'EQA. No és cap altre que el Smart #3, una de les grans propostes del fabricant per a les carreteres europees.

El Smart #3, un pla b al Mercedes EQA

Tal com podem veure en el configuradors de la marca alemanya, el preu de partida de la versió més senzilla de l'EQA, un SUV compacte elèctric, s'acosten als 57.000 €. El negatiu en aquest cas és que és un model que no es pot acollir als ajuts del Pla MOVES del Govern, pel que el seu preu no pot rebaixar-se com si que poden molts altres d'elèctrics.

Sí que pot fer-ho el Smart, que té un preu de partida que es queda per sota dels 40.000 € i que, amb els ajuts del pla del govern, pot acabar tenint un preu fins i tot 7000 € més baix. Això sí, es pot tenir en compte que, més enllà de la posició quant a estatus al mercat d'aquests dos models, una de les principals diferències és la mida de la seva bateria i, com no, la seva autonomia.

 

Mentre que el Mercedes compta amb una bateria de més de 70 kW hora que li permet tenir 530 km d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP, el Smart compta amb una bateria de 49 kW hora que li permet tenir una autonomia de 325 quilòmetres, una xifra bastant més baixa que la del Mercedes.

Tanmateix, tenint en compte la diferència de preu entre aquests dos models, que és de més de menys que 17.000 €, no seria estrany que fossin molts els que van renunciar autonomia i van ser directament cap a un Smart, un dels elèctrics prèmium més interessants ara a Espanya.