A la seva manera, el Fiat 500, aquest petit utilitari italià llançat el 2007 sota la inspiració de l'icònic model que va llançar Fiat en el ja llunyà 1957 per tal de convertir aquell país de vianants i motocicletes que era Itàlia en una mica més modern és una llegenda, viu un bon moment. Dante Giacosa, l'enginyer responsable d'aquell primer Fiat 500 de finals dels anys 50 ha de ser feliç allà on es trobi en veure que l'hereu del seu cotxe li està guanyant la partida al Dacia Sandero, rei dels cotxes low cost. I ho fa perquè és millor i més barat.
Al Top 10
I és que, aquest mes de maig, el Fiat 500 s'ha enfilat fins al sisè lloc del top 10 de vehicles més venuts a Espanya amb un total de 2.071 unitats, exactament 102 més que el Dàcia Sandero, que es queda el 1.869 i només obté un vuitè lloc en la llista. L'èxit de l'utilitari italià té a veure amb la seva estètica, la seva condició d'icona de l'automoció mundial i, per descomptat i sens dubte, amb l'ajustadíssim preu d'11.178 euros a què s'ofereix aquest mes a Espanya segons el portal quecochemecompro.com després d'aplicar-se-li els màxims descomptes disponibles.
Únic cotxe del segment A entre els més venuts
El Fiat 500, per mida i vocació, és un cotxe urbà del semento A i és, a més, l'únic de les seves classe que surt al Top 10 aquest mes. És cert que hi ha altres cotxes petits en aquest club exclusiu, però també és veritat que tots ells són més grans: el Dacia Sandero és vuitè i el Seat Ibiza, novè, però els dos pertanyen a la família dels compactes i mesuren entorn de 50 centímetres més que el Fiat 500., que allà està 15 anys després del seu llançament.