Si alguna cosa ha caracteritzat a Tesla des de fa ja molts anys això aposta per la innovació al sector de l'automòbil. En aquest sentit, és de sobres conegut que el fabricant americà s'ha convertit en la referència dels models 100 × 100 d'elèctrics, models que en cap cas no són barats però que sí que són, per a molts, la primera opció.
Si bé és cert que en Tesla saben molt bé que aquest tipus de mecàniques encara no compten amb una quota de mercat igual a què tenen els models amb motors de combustió, saben també molt bé que en un futur no molt llunyà seran els models 100 × 100 d'elèctrics els que acabin dominant la majoria de les carreteres dels mercats més potents a nivell mundial.
Però també fan gust molt bé en Tesla que un dels principals inconvenients, almenys fins al moment, dels models 100 × 100 d'elèctrics és l'autonomia i el fet d'haver d'estar pendent de la xarxa de carregadors públics, especialment aquells que no poden disposar d'un carregador a casa seva. És per això que l'empresa americana sap molt bé que el futur gran enemic que tindran al mercat no serà cap altre que un dels models que més està donant de què parlar en els últims mesos: el Lightyear.
El Lightyear 2, un elèctric solar a preus competitius
En aquest cas estem davant d'un projecte que ha fet realitat el somni de molts: un cotxe capaç d'autorecarregar-se gràcies als panells solars i l'energia solar. Si bé és cert que el primer projecte, el Lightyear 0, té un preu ni més o menys que 250.000 €, un preu que el deixa gairebé anés del mercat, també ho és que el mateix fabricant ja està treballant en una opció molt més assequible.
I és que la marca ha anunciat la inversió de 81 milions de dòlars provinent d'Invest-NL, un consorci públic dels Països Baixos encarregat de finançar projectes d'innovació. Aquest tipus d'inversió, sumada també als acords de Lightyear amb altres grans marques del sector, ajudarà que el fabricant se centri en el Lightyear 2, un cotxe solar accessible per a totes les butxaques (o almenys això és el que apunten a la marca) i que hauria d'arribar entre 2024 i 2025.
Un model que, tenint en compte que en teoria no necessitarà carrega sinó que es autorecarregués gràcies als panells solars, apunta ser un dels pitjors enemics de Tesla i de la resta dels elèctrics.