El Toyota Land Cruiser és una icona del món off-road, però aquest 2024 ha sorgit una alternativa que podria desbancar-lo com el tot terreny de referència. Volvo ha decidit fer un gir radical a la seva gamma amb el nou EX30 Cross Country, una versió electrificada amb capacitats 4x4 de reals, un disseny robust i un preu que el fa encara més atractiu.
Aquest nou model no és només una variant més campera del EX30, sinó una transformació profunda que el converteix en un autèntic vehicle per sortir de l'asfalt. Volvo ha apostat per una configuració amb tracció total de sèrie, gràcies a la inclusió de dos motors elèctrics, un en cada eix. Amb una potència combinada de fins a 428 CV i un parell motor de 543 Nm, l'EX30 Cross Country es perfila com una opció superior en termes de rendiment i eficiència.
Volvo transforma el EX30 en un SUV amb caràcter de tot terreny
Un dels aspectes més destacables d'aquest nou model és la seva plataforma SEA de Geely, que comparteix amb altres d'elèctrics d'alt nivell com el Zeekr X i l'smart #1. Això li permet muntar una bateria de 64 kWh de capacitat útil, atorgant-li una autonomia de fins a 500 km en cicle WLTP. A més, la recàrrega és ràpida i eficient, amb potències de càrrega de fins a 22 kW en AC i 150 kW en DC, el que garanteix temps d'espera reduïts en viatges llargs.
Per millorar les seves capacitats tot terreny, Volvo ha dotat el EX30 Cross Country d'una suspensió revisada i una altura lliure més gran a terra, superant els 17,7 cm del model convencional. També ha reforçat la carrosseria amb proteccions addicionals i ha desenvolupat un nou control de tracció optimitzat per a superfícies lliscants, la qual cosa li permet enfrontar terrenys difícils amb més confiança.
Serà una excel·lent alternativa prèmium als tot terreny de sempre
El disseny del EX30 Cross Country no només és funcional, sinó que també és agressiu i modern, amb detalls que el diferencien de la resta de la gamma. Elements com passos de roda eixamplats, un joc de carrosseria específic i detalls en negre mat reforcen la seva imatge de vehicle tot terreny. Aquesta estètica més aventurera el col·loca com un seriós rival per a models tradicionals com el Toyota Land Cruiser o el Jeep Wrangler, però amb l'avantatge de ser un cotxe 100% elèctric.
Encara que Volvo encara no ha anunciat el preu oficial, s'espera que sigui el model més car dins de la gamma EX30, però amb una relació qualitat-preu difícil de superar. Actualment, l'EX30 convencional parteix des de 32.050 euros, per la qual cosa aquesta versió Cross Country es posicionarà com una alternativa prèmium dins del segment de SUV elèctrics amb capacitats reals d'off-road.
Amb una potència destacada, gran autonomia, tecnologia avançada i un disseny preparat per a l'aventura, el Volvo EX30 Cross Country arriba per redefinir el que significa un tot terreny elèctric. La seva combinació d'eficiència i rendiment off-road el converteixen en una opció tant o més atractiva que el Toyota Land Cruiser, demostrant que el futur del 4x4 també pot ser elèctric i molt capaç.