Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint models com el Hyundai Tucson, el Kia Sportage o el Nissan Qashqai el mercat és com l'espanyol o a nivell general en el cas del mercat europeu per a les compte que el segment dels shop de mida compacta s'està convertint en una de les principals batalles en la indústria.
I és que aquest tipus de model s'han convertit en l'opció preferencial per a moltes famílies que busquen un cotxe amb unes dimensions compactes per moure's diàriament per entorns urbans interurbans però alhora que comptin amb prou habitabilitat i capacitat de càrrega per afrontar llargs viatges en autovies i autopistes sense cap tipus de problema referent a la capacitat de càrrega com a model familiar.
No és casualitat llavors que alguns fabricants low-cost estiguin apostant per aquest segment de forma evident, sent alguns exemples interessants en aquest sentit en models com la nova generació del MG HS o el recentment presentat EVO6.
El nou EVO6, una de les propostes més interessants de la marca
En aquest cas estem davant d'un model que acaba de ser presentat al Saló de Torí per part de la jove marca italiana associada a DR Automobiles, una marca que té diversos acords amb gegants xinesos com Chery i JAC Motors, i que es presenta com l'opció intermèdia entre els ja coneguts EVO5 i EVO7.
Així, estem davant d'un model que arribarà al mercat per rivalitzar amb opció estan assentades, el Tucson, el Sportage o el Qashqai, però que compta, com sol ser habitual en aquest fabricant, amb un gran argument al seu favor: una excel·lent relació entre la seva qualitat, el seu equipament, el seu motor i el seu preu.
De moment se sap que es posarà a la venda primer a Itàlia per un preu que es quedarà per sota dels 30.000 € sense descomptes, i que arribarà en la seva versió d'accés amb un motor de gairebé 180 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica a més d'una versió amb GLP que li permetrà lluir l'etiqueta ECO. Si a ells se li suma un excel·lent equipament i molta tecnologia de sèrie, és molt probable que aquest model, quan es posi a la venda a Espanya el 2025, comenci a fer-se un lloc al nostre mercat.