Si bé és cert que ni el BMW X5 ni l'Audi Q7 no poden presumir de ser els dos models més venuts de les dues marques alemanyes al nostre país, sí que aquests dos SUV passen per ser dues de les millors opcions per a aquells conductors que buscar un model prèmium d'una mida considerable perfecta per a famílies que necessiten molta habitabilitat, molta capacitat de càrrega i viatjar còmodament en un dels models més top del mercat.

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que es tracta de dues de les opcions més interessants i més ben dotades en tots els sentits d'aquests dos fabricants alemanys, ni el X5 ni el Q7 passen per solucions precisament barates, per això l'entrada en joc recentment al nostre mercat d'un model que forma parteix del mateix segment però que passa per ser una opció més barata es converteix en una alternativa molt interessant.

 

Aquest model no és cap altre que l'última proposta de Mazda, un fabricant que sempre s'ha caracteritzat per tenir molt bones valoracions tenir un tipus de client molt fix que sap que la marca japonesa, que potser en alguns aspectes no està el nivell de les prèmium, sí que se situa per sobre de les generalistes, convertint-se així en una opció molt interessant referent a la relació qualitat preu.

El Mazda CX-80 és una bona alternativa

El millor argument de venda d'aquest model és que té un preu de partida que es queda per sobre dels 65.000 €, un preu evidentment molt alt per a la immensa majoria de conductors a Espanya però que alhora es queda per sota del que tenen les versions d'accés dels seus rivals directes alemanys.

 

De moment la marca japonesa l'ofereix amb dues versions, una híbrida endollable de 327 cavalls de potència amb poc més de 60 km d'autonomia elèctrica i una versió dièsel amb menys de 250 cavalls de potència però unit a un sistema de micro hibridació lleugera, pel que pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

Si bé és cert que els dos motors tenen característiques diferents i van enfocades a un tipus de conductor diferent, en els dos casos arriben associats a transmissions automàtiques i com a una tracció a les quatre rodes, pel que els dos casos poden presumir de ser opcions molt interessants. Una alternativa molt top tant a BMW com a Audi que saben que models com aquest Mazda CX-80 poden robar-li unes quantes vendes tant al seu X5 com el seu Q7.