Els que estan interessats en fer-se amb un cotxe elèctric saben molt bé que, almenys a Europa, Tesla continua sent l'autèntica referència. I és que no és que sigui cap secret que, per molt que a la Xina el fabricant americà està competint amb algunes de les millors marques i que fabricants com BYD siguin cada vegada més a prop, models com el Model Y continuen sent la primera opció per a molts.

Precisament en Tesla saben molt bé que és molt probable que acabi arribant a Europa un model que el té tot per robar-li vendes al cotxe, el Model Y, que va aconseguir acabar sent el cotxe més venut a tot el món en el passat 2023.

 

Aquest model no és cap altre que el Voyah Courage, un SUV xinès que, lluny del que es pugui creure tenint en compte el seu origen, és de tot menys un model low-cost. És més, tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model que acaba de ser presentat per a les sis compte que pot presumir de ser més que prèmium, i de tenir a més un nivell de tecnologia i de qualitat de materials propis d'una marca molt ximple.

El Voyah Courage serà un dur rival per al Tesla Model Y

Cap tenir en compte que, si bé és cert que des del fabricant apunten que la seva idea és que el preu de la versió d'accés d'aquest model sigui de 50.000 € a Europa, les noves normatives al mercat europeu i els aranzels a cotxes provinents de la Xina poden provocar que el seu preu de partida acabi sent més alt, encara que en qualsevol cas continuarà sent més elevat que el preu de partida que té actualment el Tesla, que es queda per sota dels 45.000 euros.

Una versió d'accés que comptarà amb una mecànica de 282 cavalls de potència i una bateria que li permetrà 470 km d'autonomia, xifres molt similars que tenen el model americà, per la qual cosa en aquest sentit no tindrà arguments clarament a favor.

 

Això sí, aquest model en comptarà també amb una versió amb tracció a les quatre amb un motor en cada eix de gairebé 220 cavalls de potència cada un que li permetrà tenir, com ocorre amb tants altres d'elèctrics de molta potència, unes prestacions pròpies d'un model esportiu i no d'un SUV de la seva categoria.

De moment és un model que no es posarà a la venda a Europa, però a la marca americana són molt conscients que aquest tipus d'opcions xineses estan convertint-se en veritables mals de cap per al seu Model Y.