El mercat de cotxes elèctrics a Espanya continua en auge, encara que l'octubre de 2024 va mostrar una lleu desacceleració. Segons dades d'Anfac, aquell mes es van matricular 83.472 vehicles nous, la qual cosa representa un creixement general del 7,2% en comparació amb l'any anterior. D'ells, 4.768 han estat cotxes elèctrics, una xifra que, encara que considerable, suposa una lleugera caiguda del 5,68% respecte al mateix període de 2023. La quota de mercat dels elèctrics se situa en 5,71%, la qual cosa reflecteix l'interès en aquests vehicles malgrat certs desafiaments.

Entre els cotxes elèctrics més venuts a l'octubre, destaca el Tesla Model 3, que continua liderant les vendes amb 315 unitats venudes. Aquest model s'ha guanyat un lloc preferent entre els conductors espanyols que busquen eficiència i estil, mantenint-se en el primer lloc del rànquing.

Model 3 exterior

MINI es cola al top 3 dels cotxes elèctrics més venuts

Tanmateix, el fenomen recent de moda entre les joves de Barcelona i Madrid ha estat el model MINI 100% elèctric, que n'ha igualat en vendes al Tesla Model Y amb 238 unitats matriculades cada un. Aquest MINI ha aconseguit posicionar-se en el gust dels consumidors i consumidores urbanes que busquen un cotxe distingit i sostenible, guanyant popularitat ràpidament.

MINI Electric

El MINI elèctric destaca no només per la seva mida compacta i facilitat de maniobra en entorns urbans, sinó també pel seu disseny icònic i el seu caràcter distingit, la qual cosa encaixa a la perfecció amb l'estil de vida de joves urbanes en ciutats com Madrid i Barcelona. A més, el seu caràcter prèmium i el seu rendiment sostenible han fet d'aquest cotxe una opció de moda en un sector en el qual la personalitat del vehicle cobra cada vegada més rellevància.

El Tesla Model Y no va poder superar al MINI

D'altra banda, el Tesla Model Y, que també va assolir les 238 unitats, continua sent una referència en el segment SUV elèctric a Espanya, combinant gran autonomia i tecnologia avançada amb un disseny modern i distintiu. Encara que no és un cotxe precisament econòmic, la seva popularitat reflecteix la disposició dels consumidors espanyols a invertir en vehicles elèctrics d'alta gamma.

Tesla Model Y

El rànquing dels deu cotxes elèctrics més venuts a l'octubre revela també altres models de creixent acceptació al mercat, com el MG4 Electric (210 unitats) i el Porsche Macan (181 unitats), ambdós guanyant terreny. El nou CUPRA Tavascan amb 174 unitats i el BMW iX1 amb 172 unitats també apareixen als primers llocs de preferència, demostrant que els consumidors espanyols busquen una combinació de rendiment, disseny i tecnologia als seus vehicles elèctrics.

Amb aquest panorama, el MINI elèctric es converteix en un fenomen, no només pel seu èxit comercial, sinó per la seva rellevància social. El seu èxit en ciutats com Barcelona i Madrid va més enllà de les xifres; és un símbol d'un estil de vida sofisticat, ecològic i adaptat a la mobilitat urbana. La preferència d'aquest model entre joves urbanes evidencia la inclinació envers vehicles que combinin practicitat, sostenibilitat i un toc de distinció.