El mercat europeu ha estat sempre un dels mercats més importants per a la immensa majoria de fabricants a nivell mundial. En aquest sentit, si bé és cert que molts es van quedar amb la boca oberta quan van veure que el passat 2023 no va ser altre que el Tesla Model Y, un SUV elèctric, el que va regnar a les carreteres europees, no és que sigui cap secret que el model que està regnant en aquest 2024 no és precisament ni un model elèctric ni un model prèmium com és el cas del tesla, sinó més aviat un utilitari que no ha fet cap altra cosa que anar guanyant a poc a poc pes dels principals mercats europeus.

Aquest model no és cap altre que el Dacia Sandero, l'autèntica revelació a les carreteres europees en els últims anys i un model que, si bé és cert que es va posar a la venda a molts mercats europeus fa ja molts anys conversió és extremadament senzilles, les seves constants millores amb les noves generacions i amb el pas del temps han provocat que siguin molts els que ara sí que ho vegin com una opció interessant, sobretot pel seu preu.

El Dacia Sandero no té rival a Europa

Convertir-se en el cotxe més venut a les carreteres europees no és que sigui precisament una tasca senzilla, sobretot tenint en compte que és un mercat en el qual cada país acaba tenint les seves pròpies necessitats i, sobretot, un poder adquisitiu bastant diferent, especialment entre els mercats del nord i els mercats del sud.

 

Però el fet de què la versió d'accés d'aquest model tinc un preu de partida que es queda just per sobre dels 13.000 € el converteix en una opció realment temptadora encara que, això sí, es pot destacar que la versió d'accés d'aquest model no és precisament la més venuda.

El fet que aquest model hagi superat a opcions tan assentades a les carreteres europees com és el cas del Tesla o del Volkswagen T-Roc, entre molts d'altres, no fa una altra cosa que evidenciar que, almenys a les carreteres del vell continent, cada vegada són més els conductors que veuen amb bons ulls als models low-cost.