Honda és un dels gegants del món del motor, un fabricant que, això sí, saben molt bé que no té gens fàcils les coses a Europa. I és que, per molt que els japonesos siguin entre els tops vendes a Àsia i tinguin molta presència en mercats com el nord-americà, al vell continent la competència és molt més gran.
En aquest sentit, tan sols fa falta llançar un ull a les xifres de vendes de Honda a Espanya en el tot just acabat 2021 per adonar-se del paper menor del fabricant al nostre país: tot just 3.100 matriculacions en tot l'any. Una xifra que ha situat a la marca japonesa en una més que discreta vint-i-novena plaça en la llista general de vendes de tots els fabricants al mercat espanyol.
Tanmateix, com bé saben els que sempre són molt atents a les novetats de Honda, el 2022 serà un any clau per als del Japó. Entre altres coses perquè serà l'any en què els japonesos introdueixin al mercat europeu dues novetats que, sens dubte, els ajudaran, i molt, que les seves vendes es disparin.
D'una banda, l'esperat llançament de la nova generació d'un dels seus models més populars a Europa: l'icònic Civic. El compacte amb esperit d'esportiu arribarà en aquest 2022 acompanyat també de la variant més potent i esportiva, el famós Civic Type-R.
D'altra banda, l'actualització d'un model que, malgrat no ser entre els més venuts a nivell general a Europa, sí que pot presumir de ser el cotxe més reeixit de la marca a les carreteres europees. No és cap altre que el Honda CR-V.
Honda renova el CR-V, el seu model més venut al vell continent, en una aposta clara per la tecnologia i l'electrificació
Un CR-V que no té precisament un mercat fàcil tenint en compte que forma parteix del segment dels SUV de mida mitjana, on grans noms com el Volkswagen Tiguan, el Peugeot 3008, el Seat Ateca o el Hyundai Tucson porten ja anys aconseguint molt bons resultats.
En aquest sentit, l'aposta de Honda es basa en dos principis. D'una banda, renovar la imatge de la sev CR-V i adequar-la al nou llenguatge de disseny que la marca japonesa està implantant en els seus models. Per un altre, fer del seu top vendes a Europa u dels SUV amb la tecnologia més capdavantera en matèria de connectivitat i digitalització apostant clarament per una enorme quantitat de sistemes d'assistència a la conducció.
A més, veient que el mercat s'encamina en aquesta direcció, Honda ha apostat per donar continuïtat a l'aposta pels híbrids. Així, aquest nou CR-V que arribarà en aquest 2022 ho farà exclusivament amb un motor híbrid endollable que comptarà amb una autonomia de 60 quilòmetres en manera cent per cent elèctric.