Mercedes és una de les marques que pot presumir de ser el somni de molts conductors. Una marca en la qual el disseny, la tecnologia, el luxe i la potència solen anar de la mà. Això sí, també van de la mà d'uns preus que no és que siguin precisament baixos.

És per això que no són pocs els que busquen alternatives igual de prèmium que Mercedes però amb preu potser una mica més baixos. Per sort per a aquest tipus de conductors, és la pròpia marca alemanya la que fa ja anys que va optar per llançar una submarca destinada a models purament urbans: Smart.

 

Una marca que, això sí, ha anat creixent en tots els sentits, com també ho han fet els seus models, que ja no són tan sols models amb dues places destinats als que no tenen intenció de sortir de les grans ciutats.

Això sí, amb l'electrificació en ment, Smart, amb l'ajuda de Geely, una de les filials de Mercedes, Smart ha començat ja la seva transformació amb la intenció d'acabar sent un fabricant purament elèctric i amb models que ja no siguin tan sols models destinats als urbanites.

El nou Smart #1, un mini Mercedes que el té tot per triomfar

I el millor exemple d'això és el Smart #1, el primer tot camí cent per cent elèctric que han presentat recentment a la marca alemanya i que, com no podia ser de cap altra forma ha generat molts comentaris a les xarxes socials.

 

Entre altres coses perquè aquest Smart #1 ha estat l'encarregat de mostrar al món el nou llenguatge de disseny que ha adoptat la marca, amb unes línies molt diferents de les protagonistes fins ara en els seus models i que, per a molts, són una clara picada d'ullet a Mercedes.

Especialment en la part posterior, en la qual molts veuen un paral·lelisme evident dels grups òptics d'aquest Smart #1 amb alguns dels models de la marca alemanya. La idea de la marca és que aquest nou model arribi al mercat aquest mateix any, però encara no s'han donat a conèixer ni les dates concretes ni els preus. Sent com és un Smart, i a sobre elèctric, no serà precisament barat.

 

Això sí, apunta a ser un SUV elèctric que molts dels quals busquen qualitat però no volen arribar a pagar l'extra que suposa anar cap a un Mercedes tindran en compte. Entre altres coses perquè, més enllà del seu motor cent per cent elèctric de 202 cavalls i de la seva bona autonomia, que arriba als 440 quilòmetres, la tecnologia, com bé es pot veure en les imatges del seu interior, és de les més top del mercat actual.

Un model que obre aquesta nova etapa de Smart amb què la macadura encamina la seva transició cap a l'electrificació pura i que, veient les bones crítiques a Smart #1, sembla que serà molt positiva.