Mazda ha decidit apostar fort per l'electrificació i està a punt per revolucionar el mercat europeu amb una gamma completament nova de cotxes elèctrics. A diferència d'altres marques que segueixen un camí més tradicional, Mazda ha pres una ruta única, mirant a la Xina com a camp de proves i aprofitant els models que ha introduït en aquest mercat per preparar el seu desembarcament a Europa. Aquesta estratègia poc convencional reflecteix la seva ambició i el paper protagònic que vol tenir al món de les zero emissions.
Entre els models que marcaran aquesta transformació es troba el Mazda EZ-6, un cotxe que, segons la marca, serà el successor espiritual de l'icònic Mazda6, un sedan de culte per a molts entusiastes de la marca. Amb la seva arribada confirmada per a 2025, Mazda apunta a omplir el buit deixat pel Mazda6 i, alhora, satisfer els qui busquen una opció que combini disseny, tecnologia i sostenibilitat. L'EZ-6 promet no només retre homenatge al Mazda6, sinó també marcar una fita en el disseny i la funcionalitat dels cotxes elèctrics japonesos.
Mazda dona llum verda a la producció del nou Arata, un SUV de caràcter esportiu
Tanmateix, la gran sorpresa de Mazda és el Mazda Arata, un model que ha captat l'atenció del públic des de la seva presentació a la Xina. L'Arata, dissenyat per al segment SUV, destaca per la seva estètica elegant i esportiva, portant-lo a ser considerat "més bonic que qualsevol Toyota". Amb un estil que sembla estar inspirat en la filosofia de disseny "Kodo" de Mazda, l'Arata és tot un símbol d'innovació i sofisticació. La seva arribada a Europa no només representa una expansió de l'oferta elèctrica de Mazda, sinó també un repte per a altres marques que intenten mantenir-se a l'avantguarda del disseny.
L'Arata no és només atractiu, sinó que també s'ha desenvolupat en col·laboració amb Changan, soci xinès de Mazda, que aporta la seva arquitectura de cotxes elèctrics. Aquesta aliança ha permès a Mazda crear un vehicle que combina el saber fer japonès amb els avantatges tecnològics d'un gegant com Changan. A més, s'espera que l'Arata mantingui el disseny gairebé idèntic al del model conceptual presentat a la fira xinesa, la qual cosa augura un SUV capaç de destacar entre els seus competidors pel seu disseny i qualitat.
Utilitzarà la tecnologia del Mazda EZ-6
Un dels grans misteris sobre el Mazda Arata és si arribarà a Europa amb una mecànica completament elèctrica o amb una versió d'autonomia estesa, com passa amb el Mazda EZ-6. Aquesta decisió podria dependre de l'acollida de models similars al mercat europeu i de la demanda de vehicles elèctrics davant híbrids. Mazda manté el suspens sobre aquests detalls, el que ha generat encara més expectatives entre els seus seguidors i experts en automoció.
El llançament del Mazda Arata planteja un reemplaçament interessant per al MX-30, un model elèctric de Mazda que, malgrat les seves innovacions, no va aconseguir captar l'atenció del públic. Amb l'Arata, Mazda té l'oportunitat de rectificar i d'oferir una alternativa atractiva al sector elèctric, que combini bellesa, funcionalitat i un toc d'exclusivitat.