Com no podia ser de cap altra forma veient les xifres de vendes que ha aconseguit el Dacia Sandero en els últims anys, en el fabricant romanès estan més que satisfets amb el rendiment comercial del seu model estavella.
I és que es pot destacar que, si bé és cert que van ser molts els que el van menysprear quan va arribar al nostre país fa ja uns quants anys de la mà d'una primera generació realment senzilla en molts sentits, aquest model ja pot presumir de ser ni més ni menys que el cotxe més venut a Espanya i a Europa en el passat 2024, i continuar sent-ho en un 2025 en el que apunta que torna a regnar a les carreteres del vell continent.
Són molts els motius que expliquen l'èxit d'aquest model, especialment a Espanya, un mercat en el qual els cotxes low-cost estan guanyant cada vegada més terreny, però és evident que el fet que tingui un preu molt més baix que el de bona part dels seus rivals directes el converteix en una opció realment temptadora per a molts conductors que segurament fa anys ni es plantejaven aconseguir un cotxe de Dacia.
El BYD Seagull apunta a ser un dur rival del Dacia Sandero
Un model que per preu comença a tenir rivals molt importants, sobretot models 100 × 100 elèctrics que, amb la tornada dels ajuts del govern, té un preu de partida que s'acosten als 15.000 € com poden ser el Citroën C3 o el Dongfeng Box, entre molts d'altres.
Això sí, tant en Dacia com en bona part de les marques que estan apostant per cotxes elèctrics petits i barats, saben molt bé que la futura arribada del BYD Seagull a Espanya, model que acaba de ser nomenat com el cotxe urbà de l'any en els World Car Awards celebrats a Nova York, pot suposar un abans i un després al terreny dels cotxes urbans i utilitaris.
De moment no se saben oficialment els seus preus, però des de l'entorn del fabricant parlen d'un preu de partida que podria rondar els 15.000 €, un preu realment interessant per a un cotxe elèctric que, com sol ser habitual en BYD, arribarà excel·lentment dotat tant a nivell tecnològic com d'equipament, convertint-se en una alternativa elèctrica encara Dacia Sandero que té cada vegada més rivals per preu.