Alguna cosa passa amb Ssangyong perquè no s'acabi d'enlairar malgrat ser una marca capdavantera que ofereix vehicles amb un disseny singular a preus molt ajustats. Entre les opcions que avui ofereix, n'hi ha una particularment interessant en el segment dels SUV mitjans, aquell que concentra el gruix de les vendes a Espanya i bona part de la resta d'Europa. Es diu Ssangyong Korando i guanya per la mà, en preu almenys, a cotxes com el Seat Ateca.
Només 20.600 euros?
El seu preu és molt interessant dins de l'actual context d'inflació disparada i preus pels núvols: 20.600 euros a canvi d'un cotxe de 4,45 metres amb 551 litres de maleter que s'ofereix amb motors de gasolina de 150 o 163 CV i propulsors dièsel de 136 CV. El consum és correcte als dièsel, ja que es queda en 5 litres cada 100 km i una cosa excessiva en els de gasolina, ja que assoleix els 7 litres per cada 100 km. El Seat Ateca, sent un cotxe amb deu centímetres menys de llarg surt més car: gairebé 22.000 euros, però els seus propulsors dièsel s'empassen|suporten menys gasolina: n'hi ha que es conformen amb quatre litres cada 100 quilòmetres. El maleter de l'Ateca, a més, és més petit.
Ben equipat
El vehicle és, sens dubte, un dels SUV compactes més assequibles del mercat. Hi ha qui el qualifica com un vehicle de baix cost, però la qualitat percebuda quan s'hi accedeixi és notable i l'equipament, molt complet: la versió d'accés, que és la que es ven per 20.600 euros, inclou climatitzador manual, llantes de 17 polzades, control de velocitat de creuer, ordinador de bord, ràdio, bluetooth, retrovisors elèctrics, control d'estabilitat ESP i ajuda a l'engegada en pendent. Grans, els de Ssangyong.