El mercat dels SUV elèctrics continua creixent, i la competència és cada vegada més intensa. En aquest context, el Ford Explorer Electric ha fet la seva entrada amb una oferta que promet ser una alternativa més assequible al popular Tesla Model Y, sense escatimar en prestacions ni equipament. Encara que ha tingut un inici lent a causa del seu preu inicial, Ford ha ajustat la seva estratègia amb versions d'accés que el col·loquen com una opció molt competitiva en termes de relació qualitat-preu.
El Ford Explorer Electric arriba equipat amb un motor de 125 kW (170 CV), la qual cosa li proporciona un rendiment sòlid, sobretot per a la seva categoria de SUV familiar. El seu motor ofereix 310 Nm de parell màxim i tracció posterior, la qual cosa garanteix una conducció equilibrada i eficient. Alimentat per una bateria de 55 kWh, l'Explorer Electric promet una autonomia de fins a 378 quilòmetres segons el cicle WLTP, suficient per a l'ús diari i trajectes llargs sense necessitat de recarregar amb freqüència.
El Ford Explorer té ara una versió d'accés més barata que el Tesla Model Y
Quant a prestacions, el SUV pot accelerar de 0 a 100 km/h en 8,7 segons, la qual cosa el situa en un rang similar al de competidors com el Tesla Model Y. La seva velocitat màxima està limitada electrònicament a 160 km/h, una xifra adequada per a la majoria de les circumstàncies de conducció. A més, el seu consum energètic mitjà és de només 16,3 kWh per cada 100 quilòmetres, el que el converteix en un vehicle bastant eficient en la seva categoria.
Un dels principals avantatges del Ford Explorer Electric és el seu equipament. Des de la versió Base, el SUV ja inclou una gran quantitat de característiques que molts altres models només ofereixen en acabats superiors. Entre els elements més destacats es troben els fars Full LED, les llantes de 19 polzades, i un sistema d'info entreteniment amb pantalla tàctil de 14,6 polzades que integra Android Auto i Apple CarPlay. A més, compta amb climatitzador automàtic bizona, seients davanters calefactables i control de creuer adaptatiu.
Dos nivells d'acabat i preus que comencen per sota dels 45.000 euros
Quant a la seguretat, l'Explorer no es queda enrere. Ve amb una àmplia dotació de coixins de seguretat (frontals, de genoll, laterals i de cortina), alerta de canvi involuntari de carril, i sensors d'aparcament davanters i posteriors. A més, la seva càmera de visió posterior i l'assistent d'arrencada en pendent afegeixen un plus de comoditat i seguretat a la conducció.
Tot això està disponible a un preu de 44.716 euros, el que el converteix en una alternativa més econòmica al Tesla Model Y, que en la seva versió més bàsica supera els 50.000 euros.
Per a aquells que busquen un toc extra de luxe i tecnologia, el Ford Explorer Electric Premium eleva el nivell d'equipament amb algunes característiques addicionals. Aquesta versió inclou llantes de 20 polzades, fars LED matricials per a una millor il·luminació a la carretera, i un sistema de so Prèmium B&O que assegura una qualitat d'àudio excepcional. També incorpora una contraporta posterior elèctrica amb funció de mans lliures, que facilita l'accés al maleter, especialment quan es tenen les mans ocupades.
Amb aquest equipament extra, el preu de l'Explorer Electric Premium puja a 47.736 euros, però continua sent més competitiu que el Tesla Model Y en termes de relació entre preu i prestacions.