El Mazda3, el disseny del qual supera per a molts al del Volkswagen Golf, un competidor tradicional en el segment dels hatchbacks, i el Mazda CX-30, han rebut una actualització que els fa encara més atractius per als qui busquen un vehicle compacte i eficient. Aquests models, reconeguts pel seu disseny elegant i sobri, destaquen ara també per un nou motor millorat que Mazda ha implementat en aquesta última renovació.

Aquest any, Mazda ha introduït el motor 2.5 e-Skyactiv G, que promet millorar no només el rendiment d'aquests models, sinó també la seva eficiència. Aquest nou motor és un motor atmosfèric, la qual cosa significa que no utilitza turbo, però ofereix una experiència de conducció dinàmica. A més, és el motor d'entrada per als Mazda3 i CX-30, que es combinen amb el sistema M-Hybrid de Mazda, una tecnologia de microhibridació que permet que ambdós models comptin amb l'etiqueta ECO de la DGT a Espanya. Aquesta etiqueta atorga avantatges com a accés a zones restringides en algunes ciutats i descomptes en certes tarifes d'estacionament.

Mazda 3
Mazda 3

Mazda estrena un nou motor Skyactiv en les gammes dels Mazda3 i CX-30

El motor 2.5 e-Skyactiv G ofereix ara una potència de 140 cavalls i un parell motor de 238 Nm, valors que milloren notablement respecte al model anterior. Comparat amb el bloc 2.0 e-Skyactiv-G, ja descatalogat, aquest nou motor guanya 18 cavalls de potència i 28 Nm de parell. Això es tradueix en una acceleració més dinàmica i una resposta més àgil a la carretera, especialment a partir de les 3.500 revolucions, on aquest motor assoleix el seu màxim rendiment. En situacions de baixes revolucions, per sota de les 2.000, el motor mostra una mica menys de resposta, però sense perdre la seva suavitat característica.

Quant a les xifres d'acceleració, el Mazda3 amb aquest motor aconsegueix passar de 0 a 100 km/h en 9,8 segons i assoleix una velocitat màxima de 199 km/h. Això el situa en un nivell competitiu dins del seu segment, oferint una conducció que, encara que manca de turbo, se sent similar a la de motors amb aquesta tecnologia. Aquest rendiment s'acompanya d'un consum mitjà de 6 litres cada 100 quilòmetres, la qual cosa el fa atractiu per als qui busquen una opció eficient sense sacrificar potència.

Mazda CX 30
Mazda CX 30

Les versions amb el nou bloc ja tenen preu

Quant a preus, el Mazda3 amb el nou motor de 140 cavalls arrenca en 27.350 euros, mentre que el Mazda CX-30, una mica més car, té un preu inicial de 30.790 euros. Aquests preus poden variar segons les promocions o ofertes que ofereixi Mazda en cada moment, però ambdós models continuen sent opcions competitives considerant el seu disseny, equipament i, ara, la seva millora al motor.

Amb aquesta actualització, el Mazda3 i el CX-30 no només consoliden la seva posició com a models estèticament atractius, sinó que també milloren el seu rendiment mecànic i eficiència. Aquest motor atmosfèric, combinat amb la tecnologia M-Hybrid, els fa més respectuosos amb el medi ambient i atractius per als compradors en un mercat on cada vegada es valora més la sostenibilitat.