L'Xpeng G6 ha arribat al mercat per competir directament amb els grans noms dels SUV elèctrics, especialment el Tesla Model Y i el Volkswagen ID.4. Aquest SUV Cupè de disseny elegant i sofisticat, busca posicionar-se com una alternativa d'alt nivell en el segment dels cotxes elèctrics. Amb 4,75 metres de llarg, 1,92 metres d'ample i 1,65 metres d'alt, el G6 ofereix un interior espaiós gràcies a la seva distància entre eixos de 2,89 metres, proporcionant una comoditat destacada per als passatgers.
Aquest model s'ofereix en tres versions, totes equipades amb una bateria d'ions de liti de 87,5 kWh, que assegura una autonomia competitiva. La versió Estàndard Range lliura 258 CV i 440 Nm de parell motor, assolint de 0 a 100 km/h en 6,9 segons i una autonomia de 435 km en cicle WLTP. La Long Range, un nivell superior, augmenta la potència a 286 CV amb la mateixa acceleració i una autonomia de 570 km. Finalment, la versió Performance arriba amb 476 CV i 660 Nm de parell motor, aconseguint una acceleració de 0 a 100 km/h en només 4,1 segons i una autonomia de 550 km, encara que aquesta última versió és de tracció posterior.
Tres versions que no deixen indiferent per a l'Xpeng G6
El consum d'energia del G6 també es destaca, amb una mitjana de 17,9 kWh cada 100 quilòmetres, el que el converteix en una opció atractiva per a aquells que busquen un cotxe elèctric eficient i amb baixos costos d'operació. Aquest consum, juntament amb l'autonomia estesa de les seves diferents versions, ha portat molts experts a considerar-lo un rival que, per fi, pot competir amb Tesla en termes d'eficiència i rendiment.
Quant al preu, l'Xpeng G6 es comercialitza a Espanya a partir de 44.990 euros per a la versió Estàndard Range, mentre que la Performance, la versió més potent, assoleix els 56.500 euros. Encara que es posiciona en un rang de preus superior al Tesla Model Y, molts argumenten que el nivell d'equipament i l'autonomia del G6 justifiquen aquesta diferència.
Costa més que el Model Y, però li sobren virtuts
Els qui han tingut l'oportunitat de provar l'Xpeng G6 destaquen que el seu comportament a la carretera, autonomia i consum eficient el converteixen en una alternativa que posa en un compromís a l'oferta de Tesla. Tanmateix, han assenyalat alguns punts en els quals el model podria millorar. La visibilitat posterior, per exemple, ha estat considerada limitada, la qual cosa pot ser un inconvenient en certes maniobres. A més, el G6 manca d'un programador de ruta, una eina molt valorada en vehicles elèctrics que ajuda a planificar els trajectes i trobar punts de càrrega amb temps.