El BMW iX 2025 ja està a punt per al seu llançament i arriba amb un important restyling que actualitza el seu disseny, tecnologia i sistema de propulsió. Aquest SUV elèctric de luxe continua apostant per l'avantguarda, amb un estil futurista i un equipament de primer nivell. Tanmateix, el seu elevat preu el situa en un rang que l'enfronta directament amb models com el Porsche Macan, i allà és on sorgeixen els dubtes: realment n'ofereix més per la qual cosa costa?
Disponible en tres versions, el nou BMW iX compta amb opcions de potència que van des dels 408 CV fins als 659 CV, sempre amb tracció total gràcies al seu sistema de dos motors elèctrics. La versió d'accés, el iX xDrive45, ofereix una potència de 300 kW (408 CV) i una autonomia que pot assolir els 701 quilòmetres en condicions òptimes. El seu preu base és de 87.850 euros, una xifra que ja el situa per sobre de moltes opcions prèmium del mercat, inclosa la gamma alta del Porsche Macan.
Fins a 659 CV de potència i autonomies que superen els 600 km
Si pugem un esglaó, ens trobem amb el iX xDrive60, que eleva la potència fins als 400 kW (544 CV) i millora la seva acceleració, assolint els 100 km/h en només 4,6 segons. La seva bateria és més gran, de 109,1 kWh, però la seva autonomia no és significativament més gran, oscil·lant entre 490 i 602 quilòmetres. Amb un preu de partida de 105.850 euros, ja estem en territori de vehicles com el Macan Turbo o fins i tot models de Tesla amb millor relació rendiment-preu.
Finalment, la joia de la corona és el iX M70 xDrive, que amb la seva potència de 485 kW (659 CV) i 1.100 Nm de parell màxim és capaç de fer el 0 a 100 km/h en només 3,8 segons. Malgrat les seves impressionants xifres, el seu preu base de 132.500 euros el deixa fora de l'abast de molts compradors i l'enfronta directament amb opcions de Porsche, Audi i Mercedes, que en alguns aspectes el superen, en experiència de conducció i esportivitat.
L'equipament més top de BMW
L'equipament de sèrie del BMW iX és realment complet, amb detalls com els fars LED adaptatius, un sistema de so Harman Kardon, seients calefactables amb ajustament elèctric i un sistema d'info entreteniment BMW Live Cockpit Professional. Tanmateix, moltes d'aquestes característiques són també de sèrie en rivals que costen bastant menys. A més, BMW ofereix paquets opcionals com l'M Sport i l'M Sport Pro, que encareixen encara més el preu sense aportar millores significatives en la mecànica.
Si bé el BMW iX 2025 destaca en autonomia i confort, el seu elevat preu fa que sigui difícil justificar la seva compra davant models de combustió com el Porsche Macan, que continua oferint una experiència de conducció més emocionant i dinàmica. Fins i tot dins del món dels elèctrics, Tesla, Mercedes i Audi ofereixen alternatives amb millor equilibri entre preu, rendiment i tecnologia.