Si bé és cert que la immensa majoria dels conductors al nostre país no volen saber res de moment d'un cotxe 100 × 100 elèctric, també ho és que la quota de mercat d'aquest tipus de cotxes ha anat augmentant de forma notable en els últims temps, entre altres coses perquè cada vegada són més els cotxes elèctrics que arriben al nostre mercat amb una bona relació entre la seva qualitat, el seu preu i les seves prestacions, una cosa que no passava amb els primers models que, o bé eren extremadament cars, o bé tenien autonomies massa baixes.

 

Això sí, no és que sigui cap tipus de secret que el millor terreny de joc per als cotxes elèctrics són les grans ciutats, els entorns urbans interurbans i no a les autovies i les autopistes, entre altres coses perquè circulant amb aquest tipus de cotxes per entorns urbans les autonomies poden arribar a ser bastant superiors, a més de tenir un cost per quilòmetre, especialment si es carrega el cotxe a casa en les hores amb les tarifes més baixes, molt més baix que el dels cotxes amb motors de combustió tradicional o fins i tot els híbrids auto recarregables.

No és casualitat llavors que, sent el Renault 5 una de les principals novetats entre els utilitaris 100 × 100 d'elèctrics a Espanya en els últims temps, molts es pregunten si aquest elèctric francès és una de les millors opcions en aquest sentit.

El Renault 5 el té tot, fins i tot un bon preu

Més enllà que aquest model pot presumir de tenir un disseny que realment el converteix en una de les opcions més atractives de la seva categoria, sobretot tenint en compte l'excel·lent feina que ha fet la marca respectant l'essència original del seu utilitari transformant ara en un 100 × 100 elèctric, per relació qualitat preu és una opció realment racional també.

 

I és que comptant amb promocions i descomptes la versió d'accés es queda entorn dels 26.000 €, un preu que, si bé és cert que la situa bastant per sobre d'alguns utilitaris amb motors convencionals, s'acaba amortitzant al cap de poc temps a causa del seu cost per quilòmetre.

Una versió d'accés que arriba amb un motor de 120 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir uns 300 km d'autonomia, una xifra més que suficient per a un model pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans interurbans però amb el qual es pot realitzar també alguna escapada de forma puntual sempre planificant certes parades. En conjunt, malgrat que el disseny és sempre una cosa subjectiva, no hi ha cap dubte que aquest Renault és una de les millors opcions per als que busquen un elèctric per a la ciutat i per al dia a dia.