No és que sigui precisament cap secret que el Dacia Sandero s'ha convertit en l'autèntica referència entre els cotxes barats a Europa. En aquest sentit, si bé és cert que van ser molts els que van apuntar quan aquest model va arribar a molts mercats que no anava a ser un model precisament reeixit a causa que es tractava d'un cotxe extremadament senzill, a poc a poc cada vegada han estat més els conductors que han apostat per ell, entre altres coses perquè ha estat el model que ha millorat amb cada generació i, a més, s'ha continuat situant molt per sota de la mitjana referent al preu.

L'èxit d'aquest Dacia és tan evident que fins i tot en mercats tan potents i tan poc propicis a l'èxit de models low-cost com és el d'Alemanya molts conductors alemanys ja estan apostant també per ell.

 

Això sí, hi ha un mercat en el que el pitjor rival d'aquest Dacia és precisament un model que sempre ha jugat també amb el seu baix preu com la seva millor arma, i un model que, en jugar a casa, té molt terreny guanyat.

El Fiat Panda continua arrasant a Itàlia

Aquest model no és cap altre que el Fiat Panda, un model que, per molt que tingui molta història al nostre país, és molt lluny de les xifres de vendes que està aconseguint el Dacia. Al contrari ocorre al mercat italià, un mercat en el qual Fiat domina amb mà de ferro sent la marca més venuda i en el qual el Panda no és tan sols que sigui el model més reeixit, és que acumula un nombre de vendes en aquests primers set mesos de l'any que impliquen gairebé el doble respecte al segon classificat, que no és altre que el Sandero.

 

Mentre que el model italià se situa per sobre dels 70.000 unitats venudes de gener a l'agost, el Dacia es queda per sota de les 40.000 unitats, fent evident que, per molt que és el model romanès sigui la referència a Europa, hi ha certs mercats en els quals encara no pot arrasa, o almenys no triomfar.