L'excel·lent estratègia a nivell de posicionament al mercat de marques com MG i Dacia en els últims anys a Europa i a Espanya ha provocat que aquest tipus de fabricants de cotxes barats s'hagin convertit en la referència per a molts.

Aquesta mateixa estratègia és el que estan duent a terme moltes marques d'origen xinès que estan arribant els últims anys al nostre país, encara que cap destacar que l'evolució quant a la qualitat i la tecnologia d'aquest tipus de marques en els últims temps ha estat tan notable que avui dia es poden trobar models d'origen xinès amb un preu molt baix que no tenen res que envejar a les marques generalistes.

 

És més, hi ha diversos models actualment al nostre mercat que, per molt que segurament la immensa majoria de conductors a Espanya no sàpiguen ni que existeixen, es converteixen en opcions realment interessants quant a relació qualitat/preu. Una d'elles és el DFSK E5, el SUV de 7 places PHEV més barat a Espanya.

El DFSK E5, un SUV que és una ganga

Tenint en compte totes les promocions de la marca així com el total dels ajuts del pla del govern que busca incentivar la venda de cotxes elèctrics i híbrids endollables, aquest E5 acaba tenint un preu de partida que es queda just per sobre dels 25.000 €, un preu realment sota per a un model que, tal com podem veure en les imatges, no és que sigui precisament low-cost.

 

I és que com està ocorrent amb la immensa majoria de models que arriben en els últims temps des de la Xina, el seu nivell de qualitat de materials així com d'equipament és més propi d'una marca prèmium que d'una marca generalista, per això es converteixen en opcions realment interessants. A més, per intentar eliminar certs dubtes sobre fiabilitat que alguns conductors continuen tenint sobre els cotxes xinesos, la marca ofereix una garantia de sis anys o 150.000 km.

El millor en aquest cas és que, més enllà que arriba molt ben equipat de sèrie i que compta amb una mida suficient per a cinc o set places amb molt bona habitabilitat, compta amb un motor PHEV de 218 cavalls amb si 90 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, xifres interessants per a un model que, per relació qualitat preu, no té rival directe a Espanya.