Marques com Mercedes, BMW i Audi són molt conscients que bona part dels que acudeixen als seus concessionaris ho fan a la recerca d'un model prèmium pel qual estan disposats a pagar una bona quantitat de diners, models que augmentin el seu estatus i que tinguin un valor al mercat bastant més alt que el que tenen evidentment els models generalistes.
Tanmateix, també són molts els conductors que estan disposats a gastar-se més diners que el que es gastarien si acudissin a un concessionari generalista però en alguns casos no volen pagar cert sobre costos propis d'aquest tipus de fabricants prèmium, i allà és on entra en joc un fabricant que has sabut posicionar-se molt bé en aquest sentit, entre altres coses perquè té models que res han d'envejar quant a qualitat i prestacions respecte a les prèmium alemanyes però se situa un esglaó per sota quant a preu.
El Mazda CX-60, una alternativa als GLC, X3 i Q5
La marca no és cap altra que Mazda, i un dels seus models més atractius per als quals tenen un pressupost voluminós és el CX-60, un rival directe de models com el Mercedes GLC, l'Audi Q5 o el BMW X3.
El fet que el seu preu de partida se situa entorn dels 53.000 € provoca que se situï uns 10.000 € per sota dels seus rivals alemanys, una diferència de preu que no és menor i que provoca que, o bé alguns conductors vagin directament a buscar aquesta versió d'accés per estalviar-se aquests 10.000 €, o bé vagin a buscar versions superiors que igual era aquest model quant a preu respecte als prèmium alemanyes però el situa per sobre quant a equipament o motor.
Qualsevol cas, la mecànica dièsel de 200 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica ja un sistema de micro hibridació lleugera és una de les millors armes d'aquest model japonès, entre altres coses perquè permet que tingui un consum mig homologat de tan sols 5 l als 100, una xifra molt difícil d'aconseguir tenint en compte la mida i el pes d'aquest tipus de cotxes.
Així, per molt que potser a nivell d'estatus al mercat d'aquest model japonès no estigui a l'altura dels Mercedes, BMW o Audi, aquest és de després una de les compres més racionals en un segment en el qual els preus són evidentment molt més elevats que en d'altres.