Kia, Nissan i Hyundai poden presumir de ser tres fabricants que tenen a un dels seus models entre els més venuts del nostre país. I és que els seus Tucson, Sportage i Qashqai van acabar sent en el passat 2024 cap més ni menys que el 4t, el 10è i l'11è cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles, fent evident que cada vegada són més els conductors que estan apostant per un model de la seva categoria, un SUV de mida compacta que passa per ser una de les opcions més polivalents avui dia.
Això sí, com bé saben aquests tres fabricants, per molt que els seus models siguin les autèntiques referències, hi ha moltes altres opcions al mercat, algunes d'elles sent opcions que ara començat aquest 2025 sent fins i tot una opció més interessant del que es refereix a relació qualitat preu, per la qual cosa no seria estrany que models com per exemple el Peugeot 3008 augmentarà molt la seva quota de mercat.
I és que es pot tenir en compte que aquest renovat model francès, que no té a veure res amb la generació anterior i que presumeix ara de ser una de les opcions més atractives tant en l'apartat de disseny com en l'apartat d'equipament, va estar molts vegades situat bastant per sobre quant a preu, una estratègia que ara ha variat per part del Peugeot que ha rebaixat sensiblement el seu preu i que el deixa al mateix nivell que els seus equivalents japonesos i coreans.
El Peugeot 3008 sí que val ara la pena
Tal com podem veure en el configuradors del fabricant, la versió més bàsica d'aquest model se situa just per sobre dels 33.000 €. És cert que aquesta versió més senzilla se situen diversos esglaons de les versions més bàsiques de models com el Hyundai, el Nissan o el Kia, però es pot tenir en compte que el 3008 compta amb un avantatge mecànic respecte a les versions més bàsiques dels asiàtics.
I és que el 3008 arriba amb una mecànica de gasolina de 136 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a un sistema de micro hibridació lleugera, un motor que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. Els seus rivals asiàtics amb un motor d'aquestes característiques, encara que en el seu cas potser una mica més potent, superen també els 33.000 €, per això molts veuen el Peugeot com una compra més atractiva.
Sobretot tenint en compte que, més enllà que arribi amb un nivell d'equipament de sèrie més complet que el dels seus rivals directes i amb un maleter de més de 500 l, molt similar al dels seus rivals, en l'apartat estètic aquest Peugeot és, almenys per a molts, un esglaó per davant donat el seu disseny amb carrosseria cupè.