Fa tot just uns anys era impensable veure al mercat models amb carrosseria SUV i amb prestacions pròpies d'un esportiu, entre altres coses perquè aquest tipus de models, en ser més pesats i matussers, no encaixaven en els paràmetres habituals del que es considera un cotxe esportiu.
Tanmateix, l'entrada en joc dels motors elèctrics han provocat certs canvis en aquest sentit, a més del fet que els SUV s'han assentat com la carrosseria de moda a nivell mundial.
És per això que cada vegada són més els fabricants que estan optant per llançar al mercat SUV elèctrics esportius, amb molta potència i amb especificacions que els converteixen en models tan pràctics per al dia a dia com opcions interessants per als que volen gaudir al volant.
El Nissan Ariya Nismo es vendrà a Europa
Un bon exemple d'això és el Nissan Ariya, un model que si bé és cert que en les seves versions normals no és que sigui sinònim d'altes prestacions, sí que compta ara amb una versió esportiva anomenada Nismo que, sens dubte, apunta a ser l'objecte de desig de molts.
I és que cap tenir en compte que aquesta versió, més enllà de comptar amb especificacions pròpies per convertir-lo en un model més ràpid i àgil, i de comptar amb modificacions en l'apartat estètic, arribarà amb una potència total de 435 cavalls repartits en dos motors que li permetran comptar amb tracció total, una cosa que evident ajuda a què sigui una opció més divertida el volant.
És cert que la seva velocitat màxima és de 180 quilòmetres per hora, una velocitat molt baixa comparada amb segons quins models, però passar de 0 a 100 km/h en 5 segons no és una cosa que molts SUV puguin dir.
De moment ja se sap que aquest model es vendrà a Europa, encara que es desconeix quan arribarà exactament i, sobretot, quin preu tindrà. Nissan tampoc no ha apuntat quina serà la seva autonomia.
Veurem fins a quin punt Nissan ha encertat o no amb aquesta versió que, per molt que sigui la més atractiva en tots els sentits de l'Ariya, no ho tindrà fàcil a nivell de vendes tenint en compte el retrocés quant a quota de mercat que han tingut els elèctrics en els últims temps.