La tendència actual al nostre país en el que es refereix a la venda de cotxes nous passa per un creixement més que notable de les marques low-cost, en concret de fabricants com Dacia i MG, marques que han posat el mercat potes enlaire de la mà de models amb una relació qualitat preu que la immensa majoria de marques no poden igualar.

Això sí, que les marques low-cost estan triomfant al nostre país no significa que no puguem trobar al catàleg de fabricants generalistes opcions també gaire interessants referent a preu, models que sense ser low-cost tenen preus molt baixos i que per tant es converteixen en opcions molt top per a aquells que no vulguin acudir pel que sigui una marca de baix cost però tampoc no tenen un pressupost gaire elevat, o almenys no volen pagar certs sobre costos en algunes marques.

 

Un bon exemple d'això és un model que, encara que no tingui una enorme quota de mercat al nostre país, sí que passa per ser una de les compres més racionals en el seu segment, entre altres coses perquè és un model amb un disseny atractiu, que porta ben dotat tant en el que es refereixi equipament com motor i que a més té bona habitabilitat i un maleter més que suficient per a la immensa majoria de famílies a Espanya: el KGM Tivoli.

El KGM Tivoli, un SUV poc reeixit però molt atractiu

Tal com podem veure a la secció de promocions del fabricant, la versió d'accés d'aquest model es queda per sota dels 16.000 €, és a dir, té un dels preus més baixos dins de la seva categoria. Evidentment tenint en compte les condicions de finançament, el seu preu final acabarà sent més elevat, però estem davant d'una de les compres més interessants.

 

Sobretot perquè arriba de sèrie amb una mecànica de gasolina de 135 cavalls de potència associada a una transmissió manual que, encara que no compte amb cap tipus de sistema d'hibridació i per tant no pugui lluir l'etiqueta ECO de la DGT, permet moure's amb facilitat no tan sols en entorns urbans sinó també en autovies i autopistes, una cosa que no sol ser habitual en les versions d'accés d'alguns dels seus rivals directes, que compten amb motors molt menys potents.

A això cal sumar-lo que és una marca que porta molts anys sent una de les més fiables, per la qual cosa, sense arribar a ser Toyota en aquest sentit, és un dels fabricants en qui més es pot confiar en aquest sentit.