Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que els SUV s'han convertit a la carrosseria de moda a nivell mundial, fabricants tan prestigiosos i amb tant nom al mercat com és el cas de Mercedes han apostat en els últims anys per ampliar encara més el seu catàleg amb models d'aquestes característiques.
En aquest sentit, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint models com el GLA o al GLC tant a Espanya com a Europa per adonar-se que l'aposta del fabricant alemany ha estat més que encertada. Això sí, com bé saben aquells que segueixen atentament el dia a dia de la marca, Mercedes és un dels fabricants que més està apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics amb opcions tan interessants com l'EQA o l'EQB, l'opció més familiar dins del segment dels subcompactes de la marca.
El nou Smart #5 apunta a ser un dur rival del Mercedes EQB
És precisament aquest model el que sap que tindrà ben aviat un dels seus pitjors rivals al mercat europeu, entre altres coses perquè no ha estat cap altra que Smart, una marca associada al fabricant alemany, la que acabo de presentar en societat el que és fins ara el model més gran que han fabricat en la seva curta història.
Aquest model no és cap altre que el Smart #5, un SUV de mida compacta que arriba de la mà d'un motor 100 × 100 elèctric i, sobretot, amb un nivell de tecnologia, equipament i qualitat de materials que res tenen que envejar els de les marques prèmium, sobretot a les parcel·les superiors.
Malgrat que de moment tan sols està la venda a la Xina, ja se sap que aquest model acabarà arribant a Europa, igualtat de la mà de dues versions una de 340 cavalls i altra de més de 600 cavalls amb tracció total en les que, això sí, la bateria serà la mateixa, una bateria de 100 kW hora que permetrà tenir més de 700 km d'autonomia a un model que, tal com podem veure en les imatges, destaca per tenir un llenguatge de disseny clarament diferenciat o dels seus germans petits i, sobretot, a un nivell de qualitat i tecnologia pròpies d'una marca molt top.