Les berlines no han pogut i, algun dia, algú les acomiadarà amb els honors que mereixen i, després, fins i tot se'ls trobarà a faltar; però hi ha un altre tipus de vehicle que se les venjarà i, potser, faci que els SUV abandonin aquest tron que ocupen orgullosos. Ens referim, per descomptat, als crossover i, en Toyota, ja poden prendre bona nota d'aquesta tendència: el seu crossover bandera, el Toyota C-HR és tan bo i barat que li treu vendes al totpoderós Toyota RAV4.
Un cotxe amb molt estil
El Toyota C-HR o, si hem de desentranyar el significat de les sigles que acompanyen a la marca, el Toyota Cool Hybrid Revolution és un cotxe que no deixa indiferent. Si estil esportiu i les seves formes anguloses, que poden fins i tot arribar a recordar llunyanament a les d'un muscle car d'última generació, són ja un emblema per a la marca japonesa i, per això, el C-HR s'ha enfilat a la quarta posició del rànquing de cotxes més venuts a Espanya aquest mes de juny: gairebé 2.600 persones es van deixar seduir pel crossover. Mentrestant, el RAV4, amb només 841 unitats venudes, llangueix a la 32a plaça del rànquing.
Amb què ens enamora del Toyota C-HR?
Primer, amb el seu preu: que un cotxe híbrid que no consumi ni tan sols 5 litres cada 100 quilòmetres i mesura 4,35 metres costi avui dia menys de 28.000 euros ja és tota una notícia. Que, a més, inclogui un completíssim equipament i que el seu disseny interior sigui tan o més avantguardista que l'exterior, és una altra dada important. Com|Com a problemes, té, principalment, l'escassetat d'espai interior, tant en el maleter, de només 358 litres, com a les places posteriors. Un bon cotxe per a persones soles o semblants sense fills o, directament, per a tots els que volen un Toyota i no es volen gastar els gairebé 40.000 euros que val un RAV4.