No és que sigui precisament cap secret que el principal motiu de l'èxit del Dacia Sandero a molts dels mercats europeus ha estat, és, i probablement continua sent el seu baix preu. De fet, és de sobres conegut que els models low-cost estan triomfant en mercats com el d'Espanya o Itàlia, mercats en el que les marques prèmium o generalistes no tenen tant un lloc com en els del nord d'Europa.

Bona prova d'això és que el Dacia és el cotxe més venut a Espanya i el segon cotxe més venut a Itàlia en la qual cosa portem d'any amb un mercat en el qual l'únic model que és capaç de superar les vendes del Sandero és el Fiat Panda, un model també molt barat.

 

Tanmateix, és precisament un altre dels grans top vendes de la marca italiana el que està passant per un mal moment. De fet, no s'està fabricant actualment. Aquest model no és cap altre que el Fiat 500, en concret la seva versió 100 × 100 elèctrica, que va veure com les seves línies de fabricació separaven el passat 13 de setembre amb la intenció de reprendre l'activitat l'11 d'octubre però que ara ja sap que continua sense fabricar-se durant almenys unes quantes setmanes més.

Fiat continuarà sense fabricar el seu 500 elèctric

Veient que les xifres de vendes estaven sent molt baixes en els últims mesos, a la marca italiana van decidir prendre una decisió dràstica però intel·ligent: parar en sec la fabricació d'aquest model durant almenys un mes. Una decisió que ara s'ha complementat amb una ampliació en aquest sentit, per la qual cosa, almenys de moment, els plans de la marca italiana passen perquè l'activitat a la seva fàbrica a Torí torni a reprendre's a partir del pròxim 1 de novembre.

 

Es pot tenir en compte que, per molt que aquest tipus de decisions no facin cap altra cosa que evidenciar el problema que tenen tant inicial com d'altres fabricants amb els cotxes elèctrics, a la marca italiana tenen molt clar que no renunciaran en cap cas a aquest model, entre altres coses perquè ja està el treballant en una millora en el seu bateria per convertir-lo en una opció encara més interessant.

El que és evident és que Itàlia, amb una quota de vendes de cotxes elèctrics del 7 %, s'està convertint en un dels països en els quals més lentament s'està implantant aquest tipus de cotxes, sobretot comparat amb la mitjana europea que ronda el 20 % quant a quota de mercat.