Com bé saben en totes i cada una de les marques que tenen pes a Europa, la indústria l'automòbil està patint un dels períodes de més inestabilitat en la història de les carreteres europees, un període molt complicat provocat per diferents tipus de crisis que han fuetejat el sector en els últims anys.

Una de les grans i de les que més conseqüències ha tingut que està tenint és la famosa escassetat de microxips, un component que ha provocat que l'estoc als concessionaris sigui molt menor així com el fet que, precisament davant d'aquesta falta d'això a causa d'aquest important component, alguns models hagin vist com el seu preu augmentat i, en alguns casos, alguns components del seu equipament hagin desaparegut de les gammes.

 

Tot això s'ha traduït com no podia ser de cap altra manera tenint en compte que l'oferta és menor i que el preu és encara més elevat, a una caiguda en vendes respecte anys anteriors, deixant al sector en una posició molt complicada tenint també en compte a més el procés cap a la transició elèctrica que s'està portant acabo, un procés que tampoc no està sent precisament fàcil.

La modificació en la gamma de Fiat que fa saltar les alarmes

Però ull perquè ha estat precisament una petita modificació en la gamma d'un dels cotxes més venuts a Europa el que ha provocat que molts encenguin les alarmes. I és que, com bé saben els que estan interessats en fer-se amb el Fiat 500 o el Fiat Panda, dos models, especialment el primer, molt venuts a les carreteres del vell continent, la marca italiana optat per modificar les opcions quant als pneumàtics d'aquests dos models.

Fins fa molt poc aquestes dues opcions es podien configurar amb pneumàtics de 14 o de 16 polzades. Tanmateix, a partir d'ara l'única opció disponible serà un pneumàtic amb una llanta de 15 polzades, una cosa que provoca que el preu de partida de les versions que abans comptaven amb pneumàtics de 14 polzades augment de preu així com, evidentment, les opcions que abans comptaven amb opcions 16 polzades bé com el seu preu és més baix.

 

De moment a Fiat no han donat cap tipus d'explicació sobre això, però tenint en compte que una de les sancions de la Unió Europea Rússia pel conflicte a Ucraïna no és una altra que la de reduir les importacions del cautxú, un dels elements clau per a la fabricació dels pneumàtics, no seria estranya que una de les pròximes grans crisis de la indústria passés per la falta de pneumàtics de petites dimensions.