Amb l'impuls de la Unió Europea cap a una mobilitat elèctrica, els fabricants d'automòbils estan enfrontant un gran repte: crear cotxes elèctrics assequibles que compleixin les normatives i també les necessitats del mercat. Aquest desafiament es torna encara més complex en països com Espanya, on el poder adquisitiu és menor que en altres països d'Europa i els cotxes elèctrics encara representen una minoria, amb només un 5% del mercat. En aquest context, sorgeix l'interès per vehicles accessibles i funcionals com l'Skoda Kylaq.
L'Skoda Kylaq és un model que Skoda ha llançat a l'Índia a un preu increïblement atractiu, equivalent a uns 9.000 euros. Aquest vehicle compacte de carrosseria SUV, que mesura només 3,99 metres de llarg, destaca per oferir un ampli maleter de 446 litres i un disseny funcional i robust. Aquestes característiques el fan perfecte per a les necessitats del consumidor espanyol, que busca vehicles pràctics i econòmics, encara que de moment, la seva comercialització a Europa no està prevista.
Tant de bo Skoda portés a Espanya aquest SUV low cost
La popularitat de cotxes econòmics a Espanya és evident, amb el Dacia Sandero liderant el mercat nacional. Aquest tipus de models, d'enfocament essencial i preu accessible, responen a la demanda d'un públic que prioritza l'economia i la funcionalitat sobre el luxe o l'electrificació. Amb aquestes preferències, l'Skoda Kylaq seria un competidor natural del Sandero, encara que amb un avantatge en termes de capacitat de càrrega i prestacions. Si Skoda decidís portar-lo al mercat espanyol, podria causar un veritable terratrèmol en el segment dels B-SUV.
Malgrat el seu baix preu a l'Índia, el Kylaq no sacrifica per complet l'equipament. Està equipat amb més de 25 sistemes de seguretat i compta amb un bloqueig electrònic de diferencial, dissenyat per gestionar les condicions de carreteres més dures a l'Índia. A més, encara que el seu interior recicla components de models anteriors, ofereix un disseny sorprenentment modern i funcional, una mica inesperat per a un cotxe del seu rang de preu.
El més semblant a Europa és el Skoda Kamiq
L'estructura del Kylaq està enfocada en satisfer necessitats essencials, el que el converteix en un model perfectament alineat amb els interessos d'una gran part dels consumidors europeus. Aquest tipus de vehicle ja ha demostrat ser reeixit en altres mercats amb situacions econòmiques similars a Espanya. Per exemple, Stellantis ha introduït el Citroën C3, un model també dissenyat per a l'Índia, al mercat europeu. Aquest enfocament ha permès a Stellantis oferir una opció d'accés molt assequible i competitiva en el segment B.
En comparació, l'Skoda Kamiq, que és el model més proper al Kylaq disponible a Espanya, parteix dels 20.000 euros i comparteix el mateix motor 1.0 TSI de 115 CV. Tanmateix, el Kamiq és notablement més car, la qual cosa limita la seva accessibilitat. Si el Kylaq arribés a Espanya, podria oferir la mateixa motorització i espai per menys de la meitat del preu, revolucionant el mercat de SUVs econòmics.