Té una alguna cosa de SUV, però la definició que més s'ajusta a allò que en realitat és aquest superb vehicle és la de crossover. I no un crossover qualsevol, perquè té unes seductores formes de fastback que gairebé evoquen, si no ens fixem en la seva superior alçada lliure des del terra, a l'estampa de clàssics com el Talbot 150 o el Citroën CX. És, en definitiva una berlina fastback cupè i, encara que Peugeot no ha revelat el preu, sí que sabem que es començarà a vendre el 2023 i serà, segur, més barat i igual de millor que un Mercedes. Parlem del Peugeot 408.
Un cotxe diferent
El que més en sorprèn del Peugeot 408 és la seva personalitat: no s'assembla als adotzenats SUV que tant abunden ara al mercat i s'encaixa en aquest nou i excitant segment en el qual viuen els veritables crossover. És esportiu, és rotund, és gran i es presenta també en versió PHEV. La té tot, la veritat. En compartir la plataforma EMP2 amb el nou 308, té una imatge davantera idèntica a la d'aquest en la qual destaquen els fins fars Matrix LED que gairebé semblen els ullals d'aquest felí salvatge que és el 408.
Un gran vehicle
El Peugeot 408 mesura gairebé 4,7 metres i disposa d'un maleter de 536 litres. La seva línia de sostre és molt estilitzada, pròpia dels fastbacks clàssics i té un aire de vaig ocupar que enamora. Només estarà disponible en sis colors: blau obsession, gris titani, vermell elixir, blanc nacrat, negre perla, i gris artense. Referent a l'equipament, a més del ja clàssic i-Cockpit, inclou una pantalla d'infoentretenimiento de 10 polzades i, en funció del nivell d'acabat, podem comptar amb diferents sensors de radar i càmeres i, fins i tot, amb un sistema de conducció semiautònom. Tindrem també dues versions de gasolina amb 130 CV i dues híbrides PHEV de tracció davantera que ofereixen, respectivament, 225 CV i 180 CV