El Cupra Formentor és un d'aquests models que, com bé saben les diferents marques del grup Volkswagen, ha entrat al nostre país per la porta gran. Un model que precisament pot presumir de ser el primer dissenyat íntegrament per la marca esportiva de Seat, que anteriorment comptava amb models derivats de la marca espanyola com són el León o l'Ateca, que encara avui dia segueixen al seu catàleg.
El Formentor ha estat i és una de les millors apostes de Cupra al nostre país, entre altres coses perquè és un model que pot presumir de tenir una excel·lent relació entre la seva qualitat, el seu disseny, les seves prestacions i el seu preu. Al cap i a la fi, com bé sabien i intuïen en el fabricant espanyol, aquest SUV esportiu ha cobert una part del mercat que fins ara amb prou feines hi havia més enllà de les opcions prèmium, en gaires casos amb preus gaire per sobre de la mitjana.
Si bé és cert que els que continuen volent un model esportiu prèmium acudeixen als concessionaris de BMW, Mercedes o Audi, també ho és que, tenint en compte l'excel·lent relació entre la qualitat i el preu d'aquest Formentor, són molts els conductors a Espanya els que sí que estan disposats a fer un petit esforç econòmic per fer-se amb un model amb un aire molt més esportiu i atractiu que el Seat Ateca, el Kia Sportage o el Hyundai Tucson, entre altres.
El Cupra Formentor perd pes al mercat espanyol
El que segurament pocs esperaven és que aquest mes d'agost passat la caiguda d'aquest Formentor fos tan evident. Per molt que el vuitè mes de l'any sempre sigui un mes molt complicat quant a vendes i en què els resultats són sempre cridaners, perdre la meitat de les matriculacions respecte al mes anterior no és una cosa que entrava en els plans de Cupra.
Mentre que el mes de juliol passat van ser més de 800 les matriculacions que va aconseguir el Formentor, a l'agost la xifra ha superat per poc les 400 unitats. Una caiguda en vendes que al seu torn ha provocat que aquest el seu esportiu hagi passat de la 17a posició en el rànquing del que portem d'any a la 19a, gairebé a les portes de quedar-se fora del top 20 al nostre país.
És evident que continuen sent uns resultats molt bons i que aquest model, de fet, pot presumir fins i tot de tenir una xifra de vendes més gran que la que té el Seat Ateca, però també ho és que aquesta davallada de vendes està començant a preocupar a la marca esportiva espanyola.