El Kia Sportage s'ha convertit en un dels models més venuts de la seva categoria a Espanya des de fa ja alguns anys. Si bé és cert que a nivell de vendes sol estar molt prop de dos dels seus rivals més directes, el Nissan Qashqai i el Hyundai Tucson, el Sportage passa per ser una opció realment interessant, encara que es pot destacar que, com ocorre també amb el model japonès i l'altre model coreà, hi ha un model al nostre mercat que s'ha situat i es continua situant un esglaó per sobre d'aquests models, sobretot el que es refereix a les seves versions més potents i més ben dotades.

 

Ens referim al Volkswagen Tiguan, tota una referència en la seva categoria des de fa ja molts anys a Europa i que acaba d'estrenar la seva tercera generació, una nova generació en la qual la marca ha fet un important pas endavant en tots els sentits, especialment referent a confort, habitabilitat, equipament i tecnologia, sent una opció que, sense ser barata en cap de les seves accions, és de les més interessants per a aquells que busquen un model molt rodó en tots els sentits.

El Volkswagen Tiguan té una versió cara però molt interessant

Una de les versions més interessants dins de la gamma mecànica d'aquest model és la que arriba de la mà d'un motor dièsel TDI de 193 cavalls de potència. És cert que des del fabricant ja han assegurat que ben aviat ampliaran la gamma amb nous motors també dièsel TDI amb més de 200 cavalls de potència, però aquesta versió que frega aquesta xifra de potència és ja més que suficient per gaudir d'una conducció interessant en mans d'un SUV amb un toc esportiu.

 

Associat a una transmissió automàtica DSG de set velocitats, l'únic canvi disponible de fet en totes i cada una de les motoritzacions de la marca amb aquest nou model, aquest Tiguan amb aquest motor és capaç de baixar dels 8 segons en el 0 a 100 km/h, un temps ja interessant per a un model de les seves característiques.

El millor en el seu cas és que, més allà que aquesta mecànica tan sols es pot associar a la cavat millor dotat en tots els sentits, per molt que sigui una mecànica potent això no implica un consum excessivament alt, pel que si es duu a terme una conducció tranquil·la pot rondar els 5 litres, i si optem per trepitjar fort l'accelerador, en cap cas no superarem els 7 litres, un consum més que interessant. El principal problema d'aquesta és que frega els 60.000 €, per la qual cosa tot apunta que no serà precisament una de les més venudes.