L'estiu s'apropa i, com sempre que arriben aquestes dates, es publiquen multitud d'estudis sobre qüestions variades que ajuden a entretenir els lectors de la premsa escrita i la premsa digital en aquests mesos durant els que la velocitat del que s'esdevé s'alenteix i, qui pot, s'agafa uns dies de vacances. Un d'aquests estudis, que sempre apareix per aquestes dates preestiuenques, és el referit a les marques de cotxes més odiades i volgudes al llarg i ample del món. A Espanya, aquest any, se suposa que la que menys ens agrada és Ford. Coincideix, a més, que la marca americana és la que se cita com a més odiada en més nombre de països: un total de vint. Aquest fet la converteix en la marca que menys agrada a tot l'orbe segons aquest particular estudi.

Ford Mustang
Ford Mustang

Ens encanta Ferrari

Eel informe, realitzat per NeoMam Studios i publicat per theclunkerjunker.com, a partir de dades recopilades mitjançant l'anàlisi d'opinions abocades pel públic a les xarxes socials, distingeix com les marques més estimades del món a Tesla i Mercedes Benz. El curiós és que, mentre la marca alemanya genera opinions favorables en la majoria de països, amb Tesla no succeeix així: és la més odiada a 16 països. A Espanya, la que més ens agrada no és ni Mercedes ni Tesla, és Ferrari.

 

Odis inexplicables

Ford, una marca que destaca com la menys volguda a ni més ni menys que vint països, és a Espanya també la que menys adhesions favorables desperta. Tenint com té una fàbrica en la valenciana localitat d'Almussafes i formant com a forma part de la història de l'automoció al nostre país la dada sorprèn una mica. A Itàlia, per exemple, la més odiada és Lincoln, que ni tan sols es comercialitza a Europa. En definitiva, tot indica que som davant d'un estudi més que, probablement, no busca res diferent de generar debat. Ja posats, millor seria fer com els italians i odiar Lincoln, que té el desvergonyiment de no vendre els seus cotxes aquí. En Ford, de tota manera, sembla que l'estudi els importa poc i segueixen ocupats en coses  molt més interessants i productives com, per exemple, decidir si comencen o no a vendre aquí el seu espectacular Ford Aspre.