El Citroën C3 s'ha convertit en un dels utilitaris més venuts a Espanya en els últims anys. Un èxit que ha arribat, com sol ser habitual a la marca francesa, de la mà d'una excel·lent relació qualitat preu i, sobretot, d'un disseny molt atractiu que converteixen a aquest tres en una de les millors opcions per a aquells que busquen un model senzill especialment pensat per al dia a dia a les grans ciutats.

Això sí, com bé saben la marca gal·la, el seu C3 no ha començat aquest curs també com el va acabar l'anterior, un 2022 en el que puc presumir de ser ni més ni menys que el 10è model més venut a les carreteres espanyoles.

 

I un dels motius pels quals aquest Citroën no ha arrencat aquest any en bon estat de forma és precisament perquè un dels seus rivals directes, el Seat Ibiza, està deixant clar que, per molt que sigui un dels models més veterans del seu segment, continua sent una opció molt atractiva.

El Seat Ibiza, una opció molt lògica a Espanya

Com bé podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla del Seat Ibiza, una versió que porta amb un motor de gasolina de 80 cavalls, és més barata que la versió més senzilla del Citroën C3, amb un motor de gasolina de 83 cavalls de potència. A nivell d'equipament de qualitat, els dos models estan molt igualats, però al punt a favor del model de Seat és que tenen la seva gamma una opció que compta amb un motor vaig veure va ser el que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que no ocorre en la gamma de motors del model francès.

Segurament l'Ibiza no pot presumir potser de tenir un disseny tan atractiu i juvenil, que té el model de Citroën, però el Seat passa per ser una de les opcions més racionals en un segment en el qual els preus no han deixat de créixer, especialment en els últims temps.

 

I un bon exemple d'aquesta racionalitat per part del model espanyol és que pot presumir de tenir fins i tot 55 l més de capacitat de maleter, en el seu cas amb 355 l, així com tenir una habitabilitat més important a les places posteriors sent una opció potser més polivalent que l'opció de la marca gal·la.

Evidentment l'opció que arriba amb aquest motor que li permet lluir l'anhelada etiqueta és més cara que la versió més senzilla de l'Ibiza, però al final continua sent una opció molt racional per al dia a dia al nostre país.