En els últims anys han estat alguns els fabricants xinesos que han aterrat a les carreteres europees amb propostes molt interessants referent a relació qualitat preu, ja siguin marques amb una clara vocació low-cost com és el cas de MG o marques que es quedés mig camí entre una de generalista i una de prèmium i que van directament a buscar Tesla com és el cas de BYD.

Tenint en compte que la indústria de l'automòbil xinesa està molt més avançat del que es refereix als cotxes 100 × 100 d'elèctrics, no és casualitat que els models elèctrics d'aquests dos fabricants, entre d'altres, presumeixen de tenir una relació qualitat preu molt interessant.

 

Tanmateix, també és important tenir en compte que han estat alguns els fabricants europeus que han decidit fer un salt davant dels últims temps amb el llançament de cotxes elèctrics amb un preu realment sota i que, fabricats a Europa per una marca europea, eliminen de cop qualsevol tipus de prejudici que molts conductors continuen tenint.

El Citroën ë-C3 és una ganga

Un bon exemple d'això és la versió 100 × 100 elèctrica del nou Citroën C3, un petit crossover que compta a la seva versió d'accés amb aquest motor amb una mecànica de 120 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 300 km d'autonomia, xifres ja més que suficients per moure's diàriament per entorns urbans interurbans, que no deixa de ser el millor terreny del joc d'aquest tipus de cotxes.

 

Tal com podem veure a la secció d'ofertes, la versió d'accés d'aquesta versió elèctrica del Citroën C3 té un preu de partida que frega els 23.000 €, però si optem pels ajuts del govern, podem rebaixar fins a 7000 € el seu preu, quedant-se evidentment per sota dels 20.000 € i convertint-se en una opció molt interessant per a aquells que busquen un elèctric senzill per al dia a dia.

No és casualitat llavors que, al marge de la versió 100 × 100 elèctrica, aquesta nova generació del Citroën C3 s'estigui convertint en tota una referència alguns dels mercats més importants a Europa i estigui demostrant com algunes marques europees tenen encara armes molt importants per lluitar contra les xineses.