Les marques xineses tenen cada vegada més presència a Espanya. La transició cap a la mobilitat elèctrica els ha donat una posició avantatjada atesa l'experiència que arrosseguen els fabricants del gegant asiàtic. I és que al país xinès porten molts anys en això dels cotxes elèctrics, que els converteix en alumnes privilegiats d'un mercat en el qual la majoria de companyies encara estan una mica verdes.

Gràcies a aquesta experiència poden vendre models elèctrics amb altes dosis de tecnologia que no tenen res a envejar de les marques habituals a preus més econòmics. No obstant això, no només són models elèctrics els que ofereixen les marques xineses.

Moltes aprofiten aquesta incursió per posar als seus catàlegs models de combustió interna tradicionals, que també ofereixen a preu de saldo. Un exemple d'això és MG, que ofereix el ZS en una versió elèctrica, però també en dues variants de gasolina. I tot això en una gamma que comença per sota dels 13.000 euros. El MG ZS d'accés comença en els 12.950 euros.

MG ZS
MG ZS

El MG ZS guanya adeptes a Espanya

Una xifra molt baixa que li està permetent guanyar molt terreny al mercat espanyol. Cada vegada són menys els models low cost disponibles en un panorama que li va de luxe a MG.

Gràcies a això, MG no deixa d'augmentar les matriculacions del ZS. I gràcies a això ja està aconseguint millors números que altres de tan típics i clàssics com el Seat Ibiza o el Ford Fiesta, i també a rivals com el Opel Crossland o el Nissan Juke, tal com va aconseguir al setembre. De fet, el mes passat va vendre només una unitat menys que l'icònic Volkswagen Golf.

Si estàs buscant un SUV barat i t'interessa el MG ZS, t'agradarà saber que aquest mes pot ser teu des de 12.950 euros finançats o 15.950 euros al comptat. I que està disponible en dues versions mecàniques.

MG ZS
MG ZS

Dues versions mecàniques per al SUV més barat del mercat espanyol

La d'accés es mou amb un bloc de gasolina 1.5 que desenvolupa 106 CV de potència i 141 Nm de parell màxim. Utilitza un sistema de tracció davantera i un canvi de marxes manual de cinc relacions. I amb tot això aconsegueix una velocitat punta de 175 km/h i accelerar de 0 a 100 km/h en 10,9 segons, registrant un consum de 6,6 litres cada 100 km i unes emissions de CO2 de 149 g/km.

Per sobre tenim una altra variant, també de gasolina, però de 1.0 litres que desenvolupa 111 CV de potència i 160 Nm de parell. També treballa sobre l'eix davanter, però en aquest cas podem escollir entre canvi manual o automàtic. En qualsevol cas, aconsegueix una velocitat màxima de 180 km/h i fa el 0 a 100 km/h en 12,9 segons, amb un consum de 7,2 litres.

En funció de la versió escollida podrem associar-lo a algun dels dos acabats disponibles: Comfort i Luxury. En ambdós casos trobarem, com a mínim, elements com a:

  • Pantalla tàctil en color de 10,1"
  • Apple CarPlay & Android Auto
  • Llantes de 17"
  • Sistema de Control de Pressió Pneumàtics
  • Fars Full Led
  • Aire Condicionat
  • Sensors de Pàrquing (Posteriors)