En els últims anys, el mercat automobilístic xinès ha evolucionat ràpidament, situant-se com un competidor directe de les marques occidentals. Entre els gegants del sector, noms com Geely, BYD i SAIC sobresurten per la seva innovació i diversitat de productes. Aquests conglomerats no només dominen al seu país d'origen, sinó que també han començat a expandir-se amb força al mercat europeu, oferint vehicles que desafien les propostes tradicionals.
En el cas de Geely, l'estratègia d'expansió inclou marques reconegudes com a Volvo, Polestar, Lotus i Zeekr. Tanmateix, la seva nova aposta per conquerir Europa no prové d'aquestes ensenyes de luxe, sinó de Farizon, una marca enfocada en vehicles comercials. Aquest enfocament busca transformar la mobilitat urbana amb opcions elèctriques i sostenibles, adaptades a les necessitats tant de professionals com d'empreses.
Farizon porta a Espanya les furgonetes que revolucionaran el sector comercial
L'arribada de Farizon a Europa començarà amb la introducció del seu model SV, una furgoneta totalment elèctrica que promet revolucionar el transport a les ciutats. Segons els plans, estarà disponible a Espanya a partir de 2025, després del seu debut al Regne Unit. Amb característiques dissenyades per competir directament amb rivals com la Renault Master E-Tech, la Ford e-Transit i la Mercedes eVito, la Farizon SV aspira a posicionar-se com una de les opcions més completes en el segment de vehicles comercials elèctrics.
Entre les seves especificacions més destacades, la Farizon SV oferirà versions amb tres longituds (4,99 m, 5,49 m i 5,99 m) i tres altures diferents (1,98 m a 2,5 m), la qual cosa permet adaptar-se a diverses necessitats de transport. Les bateries, disponibles inicialment en capacitats de 67 kWh i 83 kWh, assoliran una opció més avançada de 106 kWh en el futur. Aquest rang garanteix una autonomia competitiva, ideal per a empreses que busquen reduir la seva empremta de carboni sense comprometre l'eficiència.
Ideals per a professionals, però també per a aficionats a les camper
Un dels aspectes més innovadors d'aquesta furgoneta és la seva tecnologia drive-by-wire, que elimina les connexions mecàniques tradicionals en elements clau com la direcció i els frens. Això no només redueix el pes, sinó que millora l'eficiència energètica i la seguretat. A més, el disseny modular amb bateries "cell-to-pack" assegura un ús optimitzat de l'espai i una estructura més rígida, augmentant la durabilitat del vehicle. L'aposta de Farizon no es limita a la tecnologia de propulsió. La marca també introdueix característiques com la compatibilitat amb dispositius externs a través de V2L, vista prèviament en el seu model camper.