En Dacia sabien molt bé que quan marques xineses de baix cost com MG o BYD aterressin a Europa la quota de mercat de models com el Sandero, el Duster, el Spring o el Jogger anava a caure.
El que segurament no s'esperaven en el fabricant romanès és l'èxit que ha tingut el MG ZS, especialment en mercats com l'espanyol on ha aconseguit ser ni més ni menys que el cotxe més venut a l'agost i al setembre i el segon més venut a l'octubre, acumulant així més de 15.000 vendes en el que portem d'any i situat ara a la setena plaça en la llista general de 2023.
Un èxit més que important per part de Morris Garage que té per objectiu precisament el de continuar guanyant terreny a Dacia en mercats com l'espanyol on les marques low cost tenen cada vegada més pes. Però el problema per a Dacia ja no és tan sols que el ZS es vengui més que el Duster a Espanya, que el MG4 es vengui més que el Spring i que la futura arribada d'un nou MG3, un utilitari, vagi a posar contra les cordes al Sandero, sinó que el Jogger també tindrà un nou rival.
El Dacia Jogger tem l'arribada a Espanya del SWM G03F
En aquest cas no es tracta d'un model de MG, sinó de la marca xinesa d'origen italià i que està apostant per ampliar la seva oferta complementant l'arribada del SWM G01 amb el G03F, un crossover amb capacitat de fins a 7 places i amb preu low cost, és a dir, un rival directe d'un Jogger que, almenys de moment, no té competència directa a les nostres carreteres.
Tal com podem veure en les imatges i a falta de saber si aquest model serà exactament el mateix que es vendrà a Europa, aquest G03F passa per ser un crossover aventurer en el seu disseny però alhora senzill en moltes coses, sense els millors materials de la indústria però amb un aspecte més que interessant.
Compte amb un motor de 110 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica que, després de passar els pertinents controls per poder vendre's a la UE, hauria de ser la d'accés una vegada arribés a Espanya i a Europa. Es desconeix el preu que tindrà al mercat europeu, però es pot destacar que evidentment serà un dels seus millors arguments de venda a més de ser la seva millor arma per frenar les vendes d'un Jogger que, sense tenir el mateix pes que un Sandero o un Duster, és una peça clau de Dacia a Europa.