El Fiat 500 s'ha convertit en un dels grans aliats de la marca italiana en els últims temps a Europa. És més, no és que sigui cap secret que aquest petit urbà icònic pel seu disseny pot presumir d'haver estat no tan sols el seu model més venut sinó també tota la referència en el seu segment.
Això sí, com bé saben els que segueixen atentament les notícies del fabricant italià, han estat algunes les novetats que Fiat ha llançat al mercat últimament, entre elles opcions com el 600 o el nou Pandina.
Tanmateix, un dels models més atractius referent a relació qualitat preu dins del catàleg de la marca del grup Stellantis és alhora un dels més veterans, entre altres coses perquè no és cap altre que la versió tipus crossover del 500, l'anomenat 500 X.
El Fiat 500 X no és el més modern, però té un preu temptador
En aquest cas estem davant d'un bon representant de la marca en el seguiment dels SUV de mida urbans, amb unes mesures de poc més de 4,2 m que converteixen en una opció perfecta per moure's diàriament per entorns urbans i interurbans així com per afrontar alguna escapada tenint en compte evidentment les seves limitacions.
El millor en el seu cas és que la marca va decidir fa ja un temps dotar-lo des de la versió d'accés d'una mecànica de gasolina de 130 cavalls de potència que arriba associat a un sistema de micro desviació lleugera, un motor molt habitual en aquest fabricant i que permet que aquest model neixi des de la versió més bàsica de totes i per tant la més barata la cada vegada més buscada etiqueta ECO de la DGT.
Una versió que comptant amb un descompte de més de 6000 € acaba tenint un preu de partida que ronden els 23.000 €, un preu realment atractiu per a un model que, si bé és cert que està un esglaó per darrere d'alguns dels seus rivals directes més moderns referent a la tecnologia acaba sent una opció també molt interessant quant a preu.