Costen pràcticament el mateix –el preu de les seves versions d'accés està separat per 118 euros- i encara que siguin dos utilitaris, són molt diferents i no estan fets per satisfer el mateix tipus de públics. Avui, comparem el Fiat 500 i el Dacia Sandero.

Fiat 500
Fiat 500
Dàcia Sandero
Dàcia Sandero

Un clàssic reformulat

Durant el juliol d'aquest 2022, el Fiat 500, aquest bonic utilitari hereu del cotxe que va dissenyar a la Itàlia dels 50 Dante Giacosa, està disponible a partir de 12.672 euros. Mesura 3,57 metres, té un minúscul maleter de 185 litres i equipa un motor MHEV de 70 CV. La seva principal virtut és el seu estil: es tracta d'una reformulació del clàssic Fiat 500 dels anys 50 i, aquí a Espanya, és vist com una reencarnació del no menys clàssic Seat 600. És petit, és manejable i, també, és molt bonic i no resulta especialment car, vistos els preus actuals. A més, consumeix molt poc: 5 litres cada 100 km, gràcies al seu motor microhíbrid.

Un utilitari que gairebé sembla un compacte

El Dacia Sandero, amb els seus 4 metres llargs i els seus 328 litres de maleter, és una altra cosa. Se li considera un utilitari, però molts conductors ho veuen com una més que seriosa alternativa a molts compactes més cars i amb dimensions semblants. Se'ns presenta amb motors de gasolina de 90 o 110 CV i propulsors Bifuel de 100 CV. Per dins, és espaiós i còmode i disposa, a més, d'un equipament molt complet. Fins i tot acabats interiors, punt feble tradicional de Dacia, han millorat molt en la generació actual. El cotxe costa 12.790 euros.