El Fiat Panda és un d'aquests models que, encara que no pugui presumir de tenir una enorme quota de mercat al nostre país, formaria part de la història de l'automobilisme espanyol, entre altres coses perquè ha estat durant molt temps una de les opcions més senzilles i més interessants per a aquells que busquen un model amb un preu molt baix.

L'enorme èxit que ha tingut el 500 és el que ha provocat que aquest Panda s'hagi vist relegat a un segon pla al nostre país, encara que es pot tenir en compte que al seu mercat natal, l'italià, el Fiat Panda arrasa per sobre de qualsevol altre model, sent des de fa ja molt temps el Top vendes a Itàlia.

Com bé saben aquells que sempre estar atents a les notícies d'aquesta marca i d'aquest model en concret, Fiat ja ho té tot preparat per llançar l'actualització d'aquest utilitari, un model que porta ja molts anys a sobre i que canviarà amb una actualització abans de posar punt i final a la seva vida comercial el 2026.

 

Tenint en compte que la marca italiana llançarà un nou model 100 × 100 elèctric que rebrà el nom de Panda, l'estratègia del fabricant no és cap altra que la de canviar l'actual nom de l'utilitari, de tal manera que amb la nova actualització el que actualment coneixem com a Fiat Panda es dirà Fiat Pandina per a així diferenciar-lo de l'elèctric.

El Fiat Panda canvia de nom

El canvi de nom no és casualitat, ja que, per molt que a Espanya ens pugui semblar estranya la nova denominació, es pot tenir en compte que a Itàlia el panda es coneix popularment com a Pandina, per això la marca ha decidit recollir el guant i apostar per aquest nom en aquesta nova versió.

 

Una nova versió que no arribarà tampoc amb molts canvis importants més enllà d'alguns retocs en l'apartat estètic i, sobretot, una millora en l'apartat tecnològic al seu interior, convertint-lo en una opció més actual.

On no hi haurà cap tipus de canvi no és en el seu apartat mecànic, en el qual continuarà comptant amb una única opció com un motor de gasolina de 70 cavalls de potència associat a una transmissió manual que arriba, això sí, associat alhora a un sistema de micro hibridació lleugera, per la qual cosa aquest model pot lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.