El petit utilitari italià inspirat en l'icònic model de 1957 viu un bon moment en la seva versió revisitada. Tant és així, que aquest mes de maig, el Fiat 500 s'enfila fins al sisè lloc del top 10 de vehicles més venuts.
Segur que en tal èxit tenen molt a veure la seva estètica, la seva condició d'icona i, per descomptat molt probablement, l'ajustadíssim preu d'11.178 euros amb què es pot accedir a la versió més senzilla i amb els màxims descomptes que aplica la marca.
Més de 2000 unitats venudes
El vehicle de la marca de Torí ha aconseguit col·locar aquest mes de maig i des dels concessionaris espanyols exactament 2.071 unitats.
És una xifra que queda lluny dels 4.133 Seat Arona que es van vendre a tot Espanya durant el mateix període, però permet que el petit Fiat assoleixi una meritòria posició al top 10. En concret, és el sisè cotxe més venut del mes, just darrere del Volkswagen T-Roc.
Del T-Roc el separen 109 unitats, perquè el grup Volkswagen va aconseguir matricular al maig 2.180 unitats del seu vehicle. Si ens fixem en les xifres d'abril, resulta que Fiat ha col·locat 1.006 unitats més del seu 500. A l'abril, els Fiat 500 de venuts van ser només 1.065, xifra que va col·locar el model al lloc 17.
El més petit del top 10
El Fiat 500 és l'únic vehicle del segment A que dona al top 10. Si busquem algun cotxe més de reduïdes dimensions, hem de fixar-nos en els dos subcompactes que ocupen plaça entre les deu primeres posicions del rànquing de maig.
Aquests no són d'altres que el Dàcia Sandero, vuitè, i el Seat Eivissa, novè. Cap d'aquests dos subcompactes no supera les 2.000 unitats venudes. Per què? Ja que segurament, té a veure amb els preus del combustible, el reduït consum d'entre 4 i 6 litres del Fiat 500 i, també, amb el seu caràcter icònic.
Sigui com fos, allà està el cotxe 15 anys després del seu llançament. I té futur, perquè la versió elèctrica és cada vegada més atractiva.