Si bé és cert que a nivell de vendes Fiat no pot presumir de ser una de les marques més venudes a Espanya o a Europa, sí que és cert que el fabricant italià té un model que és ja tota una icona, especialment entre aquells conductors que han buscat sempre una bona relació qualitat preu i un cotxe senzill que amb prou feines doni problemes.
Aquest model no és cap altre que l'icònic Fiat Panda, un model que continua estant actualment a la venda als concessionaris de la marca italiana rebatejat recentment amb el nom de Pandina i que, alhora, ha estrenat una nova generació sota el nom de Grande Panda.
Tan sols fa falta veure les imatges de la nova generació per adonar-se de l'evident salt endavant que ha donat nivell de disseny un model que, com passa amb tants altres models del grup Stellantis, es converteix en una aposta pensada per a aquells conductors que volen renunciar a moltes coses a canvi de tenir un cotxe barat, una estratègia que sembla enfocada a frenar l'auge de vendes que estan tenint alguns fabricants que arriben des de la Xina amb propostes també molt interessants a nivell de preu.
Fiat confirma que treballen en una futura versió del Grande Panda
Un bon exemple d'aquesta nova política de Fiat amb aquest model i que estan aplicant també altres fabricants com és el cas de Opel i Citroën amb alguns dels seus models més nous i senzills com el Frontera o el C3 i C3 Aircross, és que la versió d'accés del nou Grade Panda anomenada Pop no compte amb ni tan sols una pantalla d'info entreteniment al seu tablier, a més de comptar amb alçavidres darreres manuals, un volant de plàstic o un ajustament manual dels retrovisors, elements d'equipaments propis de marques low-cost en cotxes que tenen ja uns quants anys.
Però segurament una de les millors notícies per als amants d'aquest tipus de cotxes i en concret del Panda és que Fiat ja confirmat que, tenint en compte que aquest model es construeix utilitzant la mateixa plataforma que el Jeep Avenger, la marca italiana ja està treballant en una futura versió del Grande Panda que compti amb tracció a les quatre rodes, encara que de moment des de la marca no han assegurat amb quin motor, si el micro híbrid o l' elèctric, es podrà configurar aquesta tracció a les quatre rodes.
El que sí que sembla evident és que, una vegada es posi a la venda aquesta versió molt més aventurera, el Grande Panda es convertirà en un dels 4x4 de més barats del mercat, un argument més per fer d'ell un model realment interessant per als que no busquen ni grans luxes ni l'últim en tecnologia.