La marca romanesa Dacia, part del grup Renault des de finals dels 90, s'ha guanyat a pols la fama de fabricar vehicles fiables, eficaços i barats. Si preguntéssim a qualsevol pel cotxe més barat a la venda avui a Espanya, gairebé tots dirien que el Dacia Sandero i...sabeu què? Doncs que s'equivocarien, perquè el Dacia Sandero és, per exemple, més car que el Fiat 500, el cotxe més venut de la marca italiana.
Molt pocs euros de diferència
El Fiat 500, en la seva versió d'accés, surt aquest mes segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, per 12.672 euros. A canvi, ens portem una petita bala italiana de 980 kg amb un motor MHEV de gasolinay 70 CV que mesura 3,55 metres i té tan sols 185 litres de maleter. L'equipament és correcte, però el que el converteix en un cotxe guanyador és el seu deliciós disseny, inspirat en l'utilitari del mateix nom que va permetre motoritzar Itàlia en els 50 i que va dissenyar aquell geni de l'enginyeria que va ser Dante Giacosa. De fet, el primer Fiat 500 va ser també la inspiració que, després, va permetre al mateix Giacosa crear el Fiat 600, comercialitzat aquí per Seat com, és clar, Seat 600.
Més car, però més gran
El Dacia Sandero, en la seva versió d'accés, costa aquest mes 12.760 euros i és, per descomptat, molt més gran: quatre metres de llarg, 328 litres de maletero,1052 kg i motors bifuel de 101 CV o de gasolina amb 91 i 110 CV. És, sens dubte una altra cosa: el Fiat 500 és un caprici i el Dàcia Sandero, encara que molts el menyspreïn dient que és només un low cost, és un cotxe amb majúscules.