Ha tornat a passar: l'híbrid més venut del mes a Espanya no és un Toyota i, a més, tampoc no és un SUV. És, de fet, un petit utilitari italià que no costa ni tan sols 13.000 euros. Sí, encerteu: el Fiat 500 torna a ser l'híbrid que més agrada als conductors i conductores espanyols i, per això, és el que més ven.

Fiat 500

Gairebé 1.500 unitats venudes

Durant el mes de juliol passat, un total de 1.479 persones van decidir emportar-se a casa un Fiat 500 i convertir-lo, amb això, en el cotxe amb mecànica híbrida que més triomfa al país. Al Top 5 de cotxes híbrids més venuts del setè mes de l'any l'acompanyen quatre cotxes marca Toyota: el Yaris Cross, segon amb 1.407 unitats venudes, el C-HR, tercer amb 1.193, el Yotoya Corolla, quart després d'haver convençut a 1.134 persones, i el Toyota Yaris, cinquè després de què els comercials de la marca nipona a Espanya hayam aconseguit col·locar 1.101 unitats del vehicle durant el mes de juliol a través de la seva xarxa de concessionaris i tallers autoritzats.

Què té el Fiat 500 que ho fa tan especial?

En realitat, la resposta és simple: té l'elegància que li va atorgar, fa 65 anys i sense saber-ho, Dante Giacosa, l'enginyer italià responsable del disseny del Fiat 500 i el Fiat 600 originals. Del Fiat 600 va néixer el conegut Seat 600, protagonista de la motorització a Espanya, i el Fiat 500 original, que va exercir idèntic paper a Itàlia, va néixer el 2007 l'actual Fiat 500, versió recuperada d'aquell genial cotxe dissenyat el 1957.

El Fiat 500 actual és un utilitari urbà de 3,57 metres amb un maleter de només 185 litres que equipen motors MHEV de gasolina capaços de desenvolupar 70 CV i que consumeixen menys de 5 litres cada 100 quilòmetres. Es tracta d'un cotxe elegant, molt ben acabat i econòmic, perquè aquest estiu es pot comprar per només 12.672 euros, que és la quantitat que, segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, cal abonar per emportar-se a casa la versió d'accés, denominada Fiat 500 Hybrid Cult.