Com bé saben tots els fabricants de pes a Europa, per molt que siguin molts les marques que vegin el mercat europeu com un conjunt, el cert és que es tracta d'un mercat format per diferents petits mercats amb les seves peculiaritats i les seves respectives característiques.
Així, és molt habitual que un cotxe que, per exemple, triomfi molt en mercats com és el cas del d'Alemanya, els Països Baixos o Noruega a penes tingui èxit al nostre país, o que un com ocorre en aquest cas, que el cotxe més venut a Itàlia tingui una quota de mercat molt menor a les carreteres espanyoles.
I és que el cotxe que ha arrasat al mercat italià en aquest passat 2023 no és cap altre que el Fiat Panda, un model que ha acabat al nostre mercat ocupant la posició 84 al Top 100, fent evident que els gustos espanyols italians no és que siguin precisament els mateixos.
El Fiat Panda arrasa a Itàlia
Però el curiós en aquest cas és veure les diferències quant a xifres de vendes als dos mercats. I és que el Panda ha acabat com el cotxe més venut a Itàlia amb més de 102.000 matriculacions, una xifra que supera, per molt, la que ha aconseguit el Dacia Sandero, el model més venut a Espanya amb menys de 28.000 matriculacions.
És més, Fiat ha acabat el 2023 amb més de 174.000 matriculacions al seu mercat natal mentre que a Espanya Toyota, la marca més venuda, s'ha quedat per sota dels 80.000 matriculacions en conjunt.
Un Fiat Panda que, almenys al nostre país, viu a l'ombra del 500, el model més venut de la marca italiana a les carreteres espanyoles. El cert és que, sent com és el cotxe més barat al nostre país, no són pocs els que argumentar que hauria de tenir una quota de mercat més gran, però també és cert que, sent com és un model molt veterà, molts prefereixen pagar una mica més i aconseguir un Dacia Sandero, l'autèntic rei low cost a Espanya.