No és que sigui precisament cap secret que les vendes dels cotxes elèctrics tant a Europa com a nivell mundial estan tenint una caiguda més que notable en els últims mesos.

En aquest sentit, si bé és cert que continuen sent molts els fabricants que estan apostant per aquest tipus de models entre altres coses perquè entenen que aquesta sotragada és temporal, hi ha alguns fabricants que estan havent de prendre algunes decisions molt dràstiques que no fan cap altra cosa que evidenciar el mal moment pel qual estan passant aquest tipus de models.

 

Un bon exemple d'això és el Fiat 500 elèctric, un model que pot presumir al seu dia de ser un dels elèctrics més venuts a les carreteres europees però que des de fa ja un temps ha vist com les seves vendes han caigut en picat provocant que la marca italiana hagi pres una decisió més que dràstica: frenar en sec la seva producció durant quatre setmanes.

Fiat deixa de fabricar el 500e durant un mes

En un comunicat de Stellantis, el gegant al qual pertany Fiat, s'apunta que "La mesura és necessària a causa de l'actual falta de comandes vinculada a les profundes dificultats que travessa el mercat europeu d'elèctrics". Una mesura que passa per no fabricar aquest model durant quatre setmanes, des del passat 13 de setembre fins al proper 11 d'octubre.

Un model que el 2022 es va convertir en el tercer elèctric més venut a Europa amb 62.468 unitats matriculades, mentre que el 2023 va baixar a les 58.576 unitats, baixant també a la setena posició del rànquing. Xifres que no tenen a veure res amb les d'aquest 2024, en el qual tan sols ha aconseguit matricular 18.817 unitats.

 

Tenint en compte que la producció a la fàbrica de Torí on es fabrica el 500 ha caigut un 83 per cent menys respecte a l'any anterior, no seria estrany llavors que, per molt que a la marca italiana assegurin que estan prenent tota mena de mesures per intentar posar fi a un problema que és més que seriós, Fiat acabin prenent una decisió fins i tot encara més dràstica.

El que és evident és que, models amb tan poc marge de benefici com és el cas d'aquest Fiat 500 elèctric són els que més estan notant aquesta davallada de vendes dels cotxes elèctrics, una caiguda de vendes generalitzada que està provocant tota mena de decisions en una indústria que viu un procés de canvi que no està sent gens fàcil.