El Fiat Tipo Sedán sembla tenir poc futur. Amb aquest segment tocat de mort, la marca italiana té previst deixar de comercialitzar el model, que passarà a la història. Ni tan sols li ha servit haver-se distingit com una de les opcions més econòmiques i fiables d'aquest cada vegada més reduït segment.
Un adeu compartit
La baixa definitiva del Fiat Tipo Sedán es produirà en paral·lel a la del Dacia Logan, considerat a Espanya i la resta d'Europa com la berlina low cost per excel·lència. De moment, la marca romanesa ha anunciat un tancament "temporal" de comandes per a Europa Occidental, el que significa que, potser, en el futur torni a comercialitzar-lo.
El que sí que és segur que no tornarà és el Fiat Tipo Sedán: a Torí donen per fet que Europa ha deixat de ser terra propícia per als sedans econòmics.
El SUV: objecte de desig
La culpa de tot la tenen de nou els SUV, que s'han convertit en el tipus de cotxe més triat per les famílies sense que res indiqui que vagi a canviar aquesta tendència.
Alhora, el preu mitjà dels cotxes nous puja, perquè les opcions assequibles com el Fiat Tipo o el Dacia Logan semblen no trobar el seu buit.
Per als que encara consideren que prestigi i espai són sinònims de berlina, cada vegada queden menys opcions: avui, si amb un Hyundai IONIQ o un Toyota Corolla no en tens prou i vols un sedan, cal pujar al segment D.
Allà, irreductibles, segueixen clàssics com el Volkswagen Passat, el Peugeot 508 i el Skoda Octavia. Hi ha vida més enllà del SUV, però cada vegada queda menys i cal gastar més diners per gaudir-ne. Amb tot, el cert és que el Fiat Tipo sedan i el Dacia Logan ens diuen adeu, just com va fer el Citroën C-Elysée al seu dia.